מנכ"ל חדש באל-על ושדרוג בתנאי העסקה של דלית מוזס

תנאי העסקתו של אוסישקין כוללים שכר חודשי בעלות של 163 אלף שקל ומענק שנתי של עד 3 מיליון שקל ■  דלית מוזס, בת זוגו של מו"ל ידיעות אחרונות, המשמשת מנהלת מחקר שיווקי ופרויקטים במועדון "הנוסע המתמיד"

חברת התעופה אל על  מבקשת להעניק למנכ"ל הנכנס, גונן אוסישקין, שכר בעלות שנתית מוערכת של עד 4.5 מיליון שקל. זאת, על בסיס עלות שכר חודשית של כ-163 אלף שקל (שכר חודשי של כ-120 אלף שקל, צמוד למדד) לצד הטבות נוספות ומענק שנתי מקסימלי של 3 מיליון שקל, שיינתן בהתאם לתוצאות החברה.

בזימון אסיפת בעלי מניות שנקבעה לתחילת מארס, מציינים ועדת הביקורת ותגמול ודירקטוריון אל-על כי תנאי כהונתו "הולמים וראויים ביחס לדרישת התפקיד, מורכבות החברה וכובד האחריות המוטל על המכהן כמנכ"ל החברה", וכן כי "תנאי הכהונה וההעסקה תואמים את צורכי החברה, גודלה והיקפי פעילותה". עוד ציינו שם כי באישור תנאי העסקתו של אוסישקין נשקלו "תרומתו של המנכ"ל לחברה בתפקידיו הקודמים בחברה", וכן "הידע והניסיון המקצועי שלו והיכרותו עם החברה, פעילותה והשוק שבו היא פועלת".

מימון יסיים כהונתו בעוד שבועיים

מוקדם יותר החודש הודיעה חברת התעופה על מינויו של אוסישקין לתפקיד המנכ"ל במקום דוד מימון, שהודיע על פרישתו מהתפקיד לפני כשלושה חודשים. שכרו החודשי של אוסישקין נמוך בכ-8% מזה של מימון, שנהנה משכר חודשי ברוטו של 130 אלף שקל. עלות שכרו השנתית של מימון ב-2016 עמדה על 2.3 מיליון שקל, ובסך הכל בשלוש השנים האחרונות שדווחו (2014-2016), עלות העסקתו התקרבה לכ-9 מיליון שקל.

היום עדכנה אל-על, שנמצאת בשליטת תמי ודדי בורוביץ' יחד עם פויו זבלדוביץ' (באמצעות חברת כנפיים), כי מימון יסיים את תפקידו באמצע פברואר, ואז ייכנס לתפקיד אוסישקין. אוסישקין (51) הצטרף לאל-על בשנת 2004, ומתחילת 2017 הוא מכהן כסמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים בחברה.

עוד יתבקשו בעלי המניות באל-על לאשר את שידרוג תנאי העסקתה של דלית מוזס, בת זוגו של נוני מוזס, מו"ל קבוצת "ידיעות אחרונות". נוני מוזס הוא אחיה של תמי מוזס בורוביץ', מבעלות השליטה באל-על וסגנית יו"ר חברת התעופה. מוזס עובדת באל-על כמנהלת מחקר שיווקי ופרויקטים במועדון "הנוסע המתמיד" בהיקף משרה של 50%, ובחברה מבקשים כעת להעלות את שכרה החודשי ב-12% ל-8,000 שקל, במקום 6,800 שקל כיום, נוסף על מענק שנתי וזכויות סוציאליות. עלות העסקתה השנתית תתקרב ל-100 אלף שקל.

מניית אל-על סובלת בחודשים האחרונים משחיקה ניכרת בערכה, שמצטברת מאז אמצע אוגוסט ל-55% ומשקפת כעת לחברה שווי של כ-700 מיליון שקל.

גל הירידות החדות התחיל לאחר פרסום דוחות כספיים מאכזבים לרבעון השני של 2017, וקיבל "דחיפה" נוספת בהמשך, בעקבות עליות חדות שנרשמו במחירי הנפט בעולם.

בתשעת החודשים הראשונים של 2017 רווחיה של אל-על צללו ב-57% ל-35 מיליון שקל, וזאת בהשפעת עלייה בהוצאות שכר, התחזקות השקל ביחס לדולר ועלייה במחיר הדלק בעקבות עליית מחירי הנפט.

עוד עולה מנתוני אל-על כי בתשעת החודשים הראשונים של 2017 נתח השוק של אל-על היה 29%, לעומת יותר מ-33% בתקופה המקבילה ב-2016, וכי התפוסה במטוסיה עמדה על 84.5%, לעומת 84% בתקופה המקבילה.

עיקרי תנאי העסקת גונן אוסישקין כמנכ"ל אל-על:

■ עלות שכר חודשית: 163 אלף שקל

■ שכר חודשי: 120 אלף שקל

■ מענק שנתי מקסימלי: 3 מיליון שקל

■ עלות העסקה שנתית מוערכת: 4.4 מיליון שקל