סטארט-אפ תל-אביבי להגנת פרטיות גייס 14 מיליון דולר

BigID הישראלית-אמריקאית פיתחה פלטפורמה שתעמוד בדרישות התקנות הגנת הפרט של האיחוד האירופי ■ סבב הגיוס המוצלח יהיה מיועד להגדלת צוות הפיתוח בארץ

נמרוד וקס / צילום: באדיבות המצולם
נמרוד וקס / צילום: באדיבות המצולם

במאי 2018 עתידות להיכנס לתוקף תקנות ה-GDPR של האיחוד האירופי - תקנות להגנת הפרטיות שבהן יצטרכו לעמוד חברות אירופיות וכל חברה המחזיקה במידע של אזרח אירופי. התקנות קובעות כי חייבת להיות הסכמה מודעת ואקטיבית של המשתמש לאיסוף מידע עליו בידי חברות מסחריות, וכי למשתמש יש "זכות להישכח" או לדרוש תיקון מידע שגוי אודותיו. בנוסף מחויבות החברות להקים מערך שישמור על מידע אישי מפני מתקפות סייבר, לאפשר לכל אדם לעיין במידע שנשמר עליו, וכן לפתח יכולות איתור ומחיקה יעילה של המידע במידת הצורך. חברות מסחריות שיפרו את התקנות עלולות לספוג קנסות כבדים.

מערכות המידע הקיימות ברבות מהחברות כיום אינן עומדות בדרישות שנקבעו בתקנות ה-GDPR. לוואקום הזה מנסה להיכנס חברת הסטארט-אפ הישראלית-אמריקאית BigID, אשר פיתחה פלטפורמה המתבססת על למידת מכונה שנועדה לאתר ביעילות מידע אישי במערכות המידע הקיימות בארגונים, ללא צורך להחליפן.

ל"גלובס" נודע כי BigID השלימה בימים אלה סבב גיוס משמעותי ראשון של 14 מיליון דולר. בחברה מתכוונים להשתמש בהשקעה כדי לשלש את צוות הפיתוח בארץ, שכיום מונה 10 מפתחים, וכן להגדיל את צוות המכירות באירופה ובארה"ב. המשקיעה המובילה היא ClearSky Security, ובין המשקיעות ניתן למצוא גם את Comcast Ventures ו-BOLDstart Ventures. סכום ההשקעות הכולל שגייסה החברה עד כה עומד על כ-16 מיליון דולר.

נמרוד וקס, סמנכ"ל מוצר ופיתוח ב-BigID ואחד המייסדים, אמר ל"גלובס": "ארגונים אוספים יותר ויותר מידע פרטי על הלקוחות שלהם. המידע מגיע מערוצים שונים - אפליקציות ווב, אפליקציות מובייל וגורמי צד שלישי כמו ספקי מידע שונים. בתוך הארגון, המידע מגיע לכל מיני מקומות - מערכות מידע, קבצים מסוגים שונים, מערכות שמנתחות את המידע ומייצרות עוד אינסייט ועד מידע. אף אחד בחברה לא יודע בדיוק מה המידע שנמצא שם ועכשיו הם חייבים לדעת, זה השינוי הגדול שקרה".

לדברי וקס, "אנחנו עוזרים לארגונים למצוא את כל פיסות המידע השונות בארגון, כמו בספר טלפונים. אפשר להשתמש במוצר שלנו כדי למצוא על כל אדם, מה שומרים עליו ואיפה. לדוגמה, אם יש לך פריצה, אתה מחויב להודיע תוך 72 שעות לאנשים שנפגעו. היום פריצות זה עניין של זמן, המידע זולג החוצה וראינו את זה קורה אצל כל הגדולים והקטנים. כדי להודיע לכל האנשים שנפגעו מפריצה לשרת קבצים מסוים אתה צריך לדעת בדיוק של מי המידע שהיה שמור על שרת הקבצים הזה".

BigID
תחום עיסוק: ייעול איסוף המידע בארגונים

מייסדים: דימיטרי סירוטה (מנכ"ל), נמרוד וקס (סמנכ"ל מוצר)
עובדים: 16, מתוכם עשרה בתל-אביב
גיוסי הון: 16 מיליון דולר
משקיעים בולטים: ClearSky Security, SAP, Comcast Ventures ו-BOLDstart Ventures