אחרי שופרסל: גם ביתן ימכור בסיט' לקמעונאים קטנים

לפי הערכות, קבוצת יינות ביתן , שבשליטת נחום ביתן, תעמיד בקרוב את שירותי המרלו"ג שלה לשירות הקמעונאים הקטנים בענף המזון, בשיתוף-פעולה עם חברת free market

נחום ביתן / צילום: שוקה כהן
נחום ביתן / צילום: שוקה כהן

לא רק שופרסל: לפי הערכות, קבוצת יינות ביתן, שבשליטת נחום ביתן, צפויה להעמיד בקרוב את שירותי המרלו"ג (מרכז לוגיסטי) שלה לשירות הקמעונאים הקטנים בענף המזון, בשיתוף-פעולה עם חברת free market - כך נודע ל"גלובס".

עוד נודע כי הקבוצה שבשליטת נחום ביתן כבר ציידה חלק מהקמעונאים הקטנים - ביניהם בעלי מכולות ומינימרקטים - במכשיר טאבלט חינמי לצורך ביצוע הזמנה מקוונת מתוך המרלו"ג של קבוצת יינות ביתן בקיבוץ אייל. הקבוצה תציע את שירותי המרלו"ג שלה לאספקה לקמעונאים קטנים של כלל המוצרים הקיימים בקטלוג המיזם על-פי דרישה.

דובר יינות ביתן סירב להתייחס לדברים ולא הכחיש.

בשבועות האחרונים חנכה רשת שופרסל חנות סיטונאית ראשונה המיועדת לקמעונאים קטנים, שממוקמת בבאר-יעקב, והצהירה כי מדובר בסניף ראשון שיורחב לכמה חנויות נוספות ויהווה מנוע צמיחה עבור הקבוצה.

בנוסף לכך, נודע כי רמי לוי מקדם הקמת מרכז לוגיסטי לצורך דומה, וכי יו"ר ארגון המכולות פועל יחד עם משרד הכלכלה על מיזם מקביל. 

רשת מגה נרכשה על-ידי נחום ביתן בתמורה ל-455 מיליון שקל ביוני אשתקד והפכה את הקבוצה בשליטתו של נחום ביתן לשנייה בגודלה בשוק רשתות השיווק אחרי שופרסל. קבוצת ביתן מחזיקה בלמעלה מ-180 סניפים באמצעות 3 רשתות: יינות ביתן ותת-הרשת יינות ביתן בעיר, מגה בעיר ושוק מהדרין. מחזור המכירות הכולל שלה מוערך ב-5.8 מיליארד שקל.