המסחר בת"א נסגר בעליות; הנושים באפריקה מעוניינים בהסדר

אפריקה תעביר לביהמ"ש את תוצאות החלטת הנושים ■ בזק וסודהסטרים נעלו את המסחר עם עליות נאות, 4.5% ו3.6% בהתאמה

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בת"א ננעל היום (א') במגמה חיובית וזאת על רקע עליות השערים החדות בוול סטריט ביום המסחר האחרון (ו'). 

 

השמועות על שינוי הדירקטורים בבזק  עושות טוב למניה שעלתה היום בכ-4.5%. לאחר הטלטלה שעברה החברה בפרשת רשות ני"ע, נדמה כי שינוי מבנה הממשל התאגידי בחברה, יחד עם החלפת בעלי השליטה, מאותתים למשקיעים על כיוון חיובי אליו צועדת בזק. המניה של החברה האם של בזק, בי קומיונקיישנס , לא נותרה אדישה ועלתה היום 5.82%. היום פורסם כי  דוד גרנות , יו"ר דירקטוריון בזק, נפגש בשבוע שעבר עם נציגי קרן אליוט בלונדון, וזאת על רקע דרישת הקרן להחליף את הדירקטורים בבזק. גרנות הגיע לפגישה עם נציג של ברקליס ועם סמנכ"ל הכספים של בזק, יהלי רוזנברג, וככל הידוע הפגישה הסתיימה ללא תוצאות. (לסיפור המלא).

מוקדם יותר בשעות הצהריים, הודיעה אפריקה  כי בכוונתה להגיש בקשה לבית המשפט לאישור הסדר החוב בעניינה. החלטה זו התקבלה לאחר שכלל הנושים הסכימו להסדר פה אחד, וכך גם רובם המכריע של בעלי המניות הרלוונטיים לאסיפה. הבקשה תובא לאישור בית המשפט בימים הקרובים, בהתאם להוראות חוק החברות בנושאים אלה. 

פרשת אובדן הלוויין "עמוס 6" ממאנת לגווע. היום הגישה התעשייה האווירית תביעה בסך 300 מיליון שקלים לבית המשפט המחוזי במחוז מרכז, נגד המעורבים בביטוח הלווין שהתפוצץ בחודש ספטמבר 2016. (לסיפור המלא)

היזם צחי חג'ג' ינסה לגייס כ-70 מיליון שקל מהגופים המוסדיים באמצעות הנפקת אג"ח (ככל הנראה, שקלית), לטובת מימון פעילות נדל"ן פרטית שפיתח ברומניה. את הגיוס של חברת חג'ג' אירופה דוולופמנט, שעליו דווח לראשונה ב"גלובס" לפני כשלושה חודשים, תוביל חברת דיסקונט חיתום, בראשות צחי סולטן. (לסיפור המלא)

מניית בלוקצ'יין חדשה בבורסה: טכנופלס  הודיעה כי דירקטוריון החברה החליט "לבחון השקעות בחברות ובמיזמים העוסקים בתחום הסייבר ובכלל זה בתחום טכנולוגיית הבלוקצ'יין". המניה טסה בלמעלה מ-40%. נציין כי לפי הדוחות הכספיים של החברה, לחברה נכסים הניתנים להמרה למזומן בשווי של 8.8 מיליון שקל והתחייבויות בשווי של כמיליון שקל. על כן לחברה יש כ-7.8 מיליון שקל פנויים להשקעה בלי צורך בבקשת הלוואה.

ביום ה' שר האוצר האמריקאי, סטיבן מנוצ'ין, אמר כי חולשת הדולר "אינה בעיה שלי", וכי "ברור שדולר חלש הוא טוב בשבילנו מפני שהוא (תומך) בסחר ובהזדמנויות". דבריו של מנוצ'ין הדהדו בעולם, עד שהנשיא טראמפ אמר ביום ו' ל-CNBC בדאבוס: "הדולר צריך להיות מבוסס על עוצמת המדינה.. בסופו של דבר, אני רוצה לראות דולר חזק". אמירה זו של טראמפ, בין היתר, דחפה את המסחר בוול סטריט מעלה ביום המסחר האחרון. 

בנק נומורה החל לסקר בסוף השבוע האחרון את מניית רדהיל  בהמלצת "קנייה" ובמחיר יעד של 18 דולר, פרמיה של מאות אחוזים על מחיר השוק ביום ו' האחרון בוול סטריט. המניה זינקה בחדות במסחר בוול סטריט והבוקר נצפית מגמה זהה בת"א.

ניתוח גלובס: על אף הנפילה, סאפיינס נראית כמו השקעה נבונה - השורה התחתונה של חברת הטכנולוגיה סאפיינס נפגעה קשות ב-2017, והמניה נחתכה ב-30%. אבל לא מדובר בהיפוך מגמה, כך נראה, אלא בהשפעה של שני אירועים נקודתיים - שלאחר שיעוכלו ימשיכו מנועי הצמיחה של החברה לפעול בכוח עוד תקופה ארוכה (לניתוח המלא)

ילין לפידות מנצל את הצורך של חברת הנדל"ן גינדי אגח ד השקעות במזומנים, ומעניק לה הלוואה בריבית גבוהה יחסית, שתסייע לה להתמודד עם תשלומי האג"ח שלה. בסוף השבוע נודע, כי בית ההשקעות מעניק לגינדי הלוואה בהיקף של כ-75 מיליון שקל, שבחלקה העיקרי (45 מיליון שקל), תשמש לפירעון חלקי מוקדם של סדרת האג"ח של גינדי (לסיפור המלא)

אנלייט אנרגיה  דיווחה היום על חתימת הסכם מסגרת עבור מימון עד 6 פרויקטים להקמת מתקני ייצור פוטו-וולטאים עם גופים מוסדיים מקבוצת כלל עסקי ביטוח .