האפליקציה שיודעת כמה זמן תחכו בבידוק בשדה התעופה

תוכנה חדשה תעזור לנו לתכנן טוב יותר את הזמן שנעביר בשדות התעופה ■ התכונה זמינה למשתמשי הגרסה בתשלום של האפליקציה, טריפאיט פרו, ב-49 דולר לשנה

שדה תעופה / צילום: שאטרסטוק
שדה תעופה / צילום: שאטרסטוק

טריפאיט (TripIt), אפליקציה שמסייעת לתכנן טיולים בצורה נוחה, מציגה תכונה חדשה שמחשבת את זמני התורים בעמדות הבידוק הביטחוני בשדות תעופה, כמו שווייז מעריכה את זמני התנועה. בנוסף לזמן ההמתנה המשוער, האפליקציה תספק גם מפה שתאתר את עמדת הבידוק הקרובה ביותר למשתמש ותמליץ על העמדה בה כדאי לבחור כדי להמתין כמה שפחות.

האפליקציה תשלב את הנתונים של ה-TSA (הסוכנות האמריקאית לביטחון תחבורתי) עם מידע על התנועה בדרך לשדה וסטטוס הטיסה עליה המשתמש צפוי לעלות, כדי לייעץ לו מתי כדאי שייצא מהבית לשדה. הוא יקבל התראה 3 שעות לפני הטיסה עם זמני ההמתנה הנוכחיים ועדכונים בזמן אמת לאחר מכן.

טריפאיט משתפת פעולה עם חברת ניתוח הנתונים Iinside, שמספקת את הראדרים שמעבירים את הנתונים. הראדרים הוצבו במספר שדות תעופה בארה"ב - בערים אוסטין, דנבר, אורלנדו ופיניקס. לפי בלומברג, לינסייד מתכננת להציב אותם בהמשך בכל 30 שדות התעופה הגדולים ביותר בארה"ב, דרכם עוברים 85% מהנוסעים בארה"ב בכל שנה. הראדרים משלבים טכנולוגיית לידאר, שמודדת מרחקים באמצעות קרני לייזר, בלוטות' ויכולת למידת מכונה כדי להעריך את זמני ההמתנה בתורים.

ג'רמי בלאק, מנהל האסטרטגיה המסחרית של לינסייד, אמר לבלומברג כי הוא מאמין שיש פוטנציאל רווחי במכירת הנתונים האלה לשדות תעופה, חברות תעופה, סוכנויות טיולים ואפילו לחברות אשראי שיציעו אותם כהטבה ללקוחות.

התכונה החדשה זמינה למשתמשי הגרסה בתשלום של האפליקציה, טריפאיט פרו, שעולה 49 דולר לשנה.