אקזיט, אבל הפוך: פייבר הישראלית רוכשת חברה אמריקאית

חברת פייבר ממשיכה להתרחב בתחום הפרילאנסרים ורוכשת את הפעילות של AND CO האמריקאית ■ החברה הנרכשת פיתחה פלטפורמת ניהול עסקי לעצמאים ופירלאנסרים

מיכה קאופמן, מייסד ומנכ"ל Fiverr / צילום: יובל טואג
מיכה קאופמן, מייסד ומנכ"ל Fiverr / צילום: יובל טואג

חברת פייבר הישראלית (Fiverr), המפעילה זירת מסחר לנותני ורוכשי שירותים כמו עיצוב גרפי, קופירייטינג, מוזיקה ועריכת סרטים, רוכשת את חברת הסטארט-אפ האמריקאית AND CO, בסכום שמוערך בכמה מיליוני דולרים בודדים. על פי נתוני אתר Crunchbase, פייבר גייסה 111 מיליון דולר מאז הוקמה ב-2010, בעוד AND CO, שהוקמה בניו יורק ב-2015, גייסה 2.5 מיליון דולר.

מייסדי אנד.קו הם ליף אברהם, המכהן כמנכ"ל החברה, ומרטין שטרוץ. הפלטפורמה שהקימו משרתת כ-60 אלף פרילאנסרים ועסקים קטנים, ומסייעת להם בחתימה על חוזים מול לקוחות, קבלת תשלומים, הוצאת חשבוניות, ניהול משימות ומעקב אחר הוצאות והכנסות. מפייבר נמסר כי השירותים של אנד.קו, שניתנו עד כה בתשלום במודל תוכנה כשירות (SAAS), יינתנו מעתה ללא עלות למשתמשי החברה. בתקופה הקרובה ימשיכו שתי החברות לפעול בנפרד.

לדברי מנכ"ל פייבר מיכה קאופמן, זירת המסחר שבנתה החברה מספקת "את כל הכלים הנדרשים כדי לנהל עסק כפרילאנסר, החל מהיבטים תפעוליים כגון יצירת חשבוניות וקבלת תשלומים, ועד ניהול זמן ופרויקטים באופן עצמאי. עם זאת, 97% מעבודות הפרילאנסרים נעשות כיום באופן לא מקוון, ואנו מאמינים כי יש לאפשר לכל הפרילאנסרים יכולת ליהנות מגישה לכלים אלה".

קפיטריה, חדרי ישיבות אינטימיים ופינות הסבה במשרדי FIVERR. מתכננת אחראית: שירלי זמיר / צילום: עמית גו
 קפיטריה, חדרי ישיבות אינטימיים ופינות הסבה במשרדי FIVERR. מתכננת אחראית: שירלי זמיר / צילום: עמית גו

לדברי ליף, מכירת החברה היא "הזדמנות גדולה להצטרף לצוות של Fiverr, ודרך משמעותית להגשים את הייעוד של אנד.קו: לאפשר לאנשים להתמקד בעבודה שהם אוהבים. הפרק החדש הזה מהווה הזדמנות למצב את אנד.קו כחברה גלובלית, ולהביא פרילאנסרים נוספים לעולם האון-ליין, דבר שיתאפשר רק בעזרת חברה בינלאומית ובעלת קהילה מאסיבית כמו פייבר".

ביוני האחרון רכשה פייבר את Veed.me, זירת מסחר ורטיקאלית לשירותי וידאו ואנימציה באיכות גבוהה. מהחברה נמסר כי הוא ממשיכה לחפש הזדמנויות רכישה של זירות מסחר מתמחות ושל כלים ושירותים המסייעים ליזמים ולעצמאים לנהל את עסקיהם טוב יותר. לפייבר משרדים בתל אביב, ניו יורק, שיקאגו, מיאמי וסן-פרנסיסקו.