אלגומייזר דיווחה כי היא בוחנת הנפקת מטבע דיגיטלי

החברה, העוסקת בתחום התוכנה לפרסום באינטרנט, הודיעה כי הקימה צוות בלוקצ'יין ו-ICO לבחינת המהלך ■ המניה זינקה בתגובה בכ-20%

נועם בנד /צילוםפרטי
נועם בנד /צילוםפרטי

חברת אלגומייזר  דיווחה היום (ד') לבורסה כי היא בוחנת הנפקה ראשונית של מטבע דיגיטלי (ICO), במטרה להטמיע את טכנולוגיית הבלוקצ'יין במוצר הדגל שלה, מערכת Ad-Assistant. בתגובה לדיווח זינקה המניה, הנסחרת בבורסה בתל-אביב בכ-20% בשעות הצהריים, והחברה נסחרת לפי שווי שוק של כ-73 מיליון שקל.

הדיווח של אלגומייזר, העוסקת בתחום התוכנה לפרסום באינטרנט, בא בהמשך לדיווח קודם שלה לבורסה מ-20 לדצמבר, שבו הודיעה כי פתחה במגעים עם יועצים וחברות בתחום הבלוקצ'יין בישראל ובחו"ל, במטרה להאיץ פיתוח מוצרים ולהביא לשיתופי פעולה בתחום.

היום מסרה אלגומייזר כי "מטרת המהלך היא לנצל את טכנולוגיית הבלוקצ'יין, המאפשרת ניהול זרימת מידע ותהליכים בצורה מאובטחת, וכך להוסיף במערכת מודולים של וידוא קבלת השירות בפועל, קבלת תשלום, אישור ביצוע השירות, שיוך מיטבי של לקוחות ולידים והענקת אחריות".

לצורך בחינת המהלך החברה הקימה צוות בלוקצ'יין ו-ICO, הכולל את המנכ"ל נועם בנד, המשנה למנכ"ל ומייסד החברה, אביב ברקוביץ', יועץ חיצוני וכן עובדים ויועצים נוספים.

מערכת Ad-Assistant של החברה מבצעת כיום תהליכים כמו יצירת קמפיינים שיווקיים בפלטפורמת הפרסום של גוגל והפקת לידים (פרטים של לקוחות פוטנציאליים) לבתי העסק המפרסמים.

צפי ההכנסות ב-2017: כ-90 מיליון שקל

אלגומייזר, שנוסדה ב-2013, היא קבוצה בעלת חברות בנות ונכדות בארה"ב המעסיקה צוות של כ-50 עובדים. בספטמבר דיווחה הקבוצה במצגת למשקיעים כי הכנסותיה ל-2017 צפויות להסתכם ביותר מ-90 מיליון שקל. ביולי האחרון השלימה הקבוצה את רכישתה של חברת ליניקיורי - המספקת פתרונות מוניטיזציה באמצעות תוכנה בפלטפורמות המחשבים, האינטרנט והמובייל - וזאת תמורת כ-40 מיליון שקל.

לפני עסקה זו, בדוחות הכספיים למחצית הראשונה של 2017 דיווחה אלגומייזר על הכנסות של כ-470 אלף שקל והפסד נקי של כ-9 מיליון שקל.

"אנו בוחנים באופן רציני את המעבר לשיטת הבלוקצ'יין, כאשר בשלב הראשון נטמיע את הטכנולוגיה במערכת ה-Ad-Assistant", אמר היום המנכ"ל נועם בנד. "אנחנו מעריכים כי מודל עסקי זה יהווה יתרון נוסף לחברה".

החברה הדגישה בהודעתה כי היא "תבצע ICO, ככל שתבצע, אך ורק לאחר קבלת אישור של כל הגורמים המוסמכים ועמידה מלאה בכל הדרישות של רשות ני"ע, וכן בהוראות והתקנות של רשות ני"ע האמריקאית (SEC) לביצוע ICO מסוג Security Token". בחברה מעריכים כי לוח הזמנים להכנת ה-ICO וביצועה הוא כשלושה חודשים.

הביטקוין איבד 20% מתחילת השנה

ובינתיים, הביטקוין - המטבע הדיגיטלי הראשון בעולם שהשתמש בטכנולוגיית הבלוקצ'יין - נסחר היום (ד') בשעות הצהריים במחיר ממוצע של 11 אלף דולר, לפי נתוני אתר CoinMarketCap. שווי השוק של הביטקוין ירד בכ-20% מתחילת 2018, והוא מוערך כיום ב-184 מיליארד דולר. הנתח של הביטקוין מתוך כלל שוק המטבעות הדיגיטליים, שבו נסחרים כמעט 1,500 סוגי מטבעות שונים, מוערך בשיעור של כ-35%.