גיוס הון | פודקאסט

האזינו: איך לגייס 5 מיליון דולר לפני גיל 19

02/02: אידו ג'ינו, RapidAPI • אידו ג'ינו, מנכ"ל ומייסד הסטארט-אפ RapidAPI, גייס 5 מיליון דולר וגם קיבל מענק של 100 אלף דולר ממייסד פייפאל ■ איך הוא עשה זאת?

עוד פודקאסט / צילום: באדיבות "עוד פודקאסט לסטארט-אפים"
עוד פודקאסט / צילום: באדיבות "עוד פודקאסט לסטארט-אפים"

"חשוב לשאול את עצמך כל הזמן: האם מה שאני עושה מוביל אותי לאן שאני באמת רוצה להגיע? זה נשמע מאוד טריוויאלי, אבל רק כך אפשר לבנות חברה ועסקים גדולים באמת". 

את הדברים האלה אומר אידו ג'ינו, מייסד-שותף ומנכ"ל הסטארט-אפ RapidAPI. כדאי להקשיב לו: הוא גייס כ-5 מיליון דולר מדב מורן (ממציא הדיסק-און-קי), מריוס נכט (ממייסדי צ'ק פוינט) ואנדריסן הורוביץ (קרן ההון-סיכון המובילה בעולם); וקיבל מענק של 100 אלף דולר מפיטר תיל, ממייסדי פייפאל. ואת כל זאת הספיק לעשות לפני גיל 19.

את RapidAPI הקים ג'ינו בגיל 17.5, והרעיון לחברה צץ במוחו כבר בגיל 15, כאשר השנה הוא חגג יום הולדת 20. "יש סיטואציות שבהן הגיל שלי בא לידי ביטוי", הוא מספר בפרק השני של עוד פודקאסט לסטארט-אפים. "אבל בגדול, בחרנו לעבוד עם אנשים שמאמינים בשוק שאנו פונים אליו, בחזון של החברה, ואוהבים להגיע לעבודה כל יום - מה שמקל מאד על הדברים".

אז מה RapidAPI עושה? לדברי ג'ינו, החברה מהווה כיום את המרקטפלייס הגדול בעולם ל-API. היא מעסיקה כ-30 עובדים בסן פרנסיסקו ותל אביב (בארץ מחזיקה את מרכז הפיתוח), וממשיכה לגדול ולהתרחב. "API היא למעשה חתיכת קוד שמפתחים יכולים לעשות בה שימוש כדי לבצע פעולות מסוימות", מסביר ג'ינו. "למשל, אם פעם היו רוצים להקים אפליקציה כמו Gett, היה צריך להגיע לסלקום ולבקש הרשאה לשליחת סמסים דרכה. כיום יש חברות שמאפשרות שליחת סמסים למשתמשים, ואפשר פשוט להשתמש בקוד שלהן וכך להאיץ מאוד את הפיתוח".

ג'ינו מסביר כי המוצר של RapidAPI "מאפשר לכל מתכנת למצוא API-ים, להתחבר אליהם בצורה נוחה, לשלם עליהם, ולנהל אותם לאחר מכן. במילים אחרות, אפשר לנהל דרכנו את כל הנושא 'מקצה לקצה' בעבור צוותי הפיתוח".

איך הגיע ג'ינו לרעיון להקמת החברה בגיל 15? איך גייס מיליוני דולרים משורה מרשימה כל כך של משקיעים? האזינו לפרק - וגלו.

"עוד פודקאסט" הינה תוכנית ליזמים בתחילת דרכים וכאלה המתעניינים ביזמות. במסגרת הפודקאסט, אנו מארחים דמויות מובילות בתעשיית הסטארט-אפים והחדשנות בישראל - לרבות משקיעי הון-סיכון, יזמים ואנשי מקצוע אחרים - בכדי לאפשר למאזינים מפגש בלתי אמצעי עמם. בחלק מהתוכניות, אנו מאפשרים גם לקהל הרחב לשאול את האורחים שאלות שמעניינות אותם.

הפודקאסט הינו בשיתוף מערכת "גלובס", ובתמיכת Rise TLV.

את "עוד פודקאסט" מנחים תום בר-אב , מנהל השיווק והאקו-סיסטם ב-MassChallenge (האקסלרטור הגלובלי הגדול בעולם) ו גיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Fusion LA (תוכנית האצה לסטארט-אפים ישראלים בלוס אנג'לס.