אפקט הזדהות? בנק לאומי בראש דירוג הפרסומות הזכורות

גיאוקרטוגרפיה: הפרסומת לבנק הפועלים, שאף היא עלתה השבוע, מדשדשת - אך היא גם היחידה ללא פרזנטור אנושי ■ 9 מיליון בכיכובה של שני כהן ממשיכה להיות הפרסומת האהובה ביותר

קמפיין בנק לאומי  / צילום מסך
קמפיין בנק לאומי / צילום מסך

המסר הטרגי-קומי "נהייתי בנק", ששר השחקן וזמר גל תורן, המגלם אב שילדיו לא מפסיקים לבקש ממנו כסף, מחלחל כנראה במהירות לתודעה הציבורית וגורם להזדהות שמסייעת לו להיחרת בה. לראיה - כבר בשבוע הראשון באוויר, הפרסומת לבנק לאומי, באמצעות מקאן תל-אביב, מדורגת בראש הפרסומות הזכורות. שיעורי הזכירה לפרסומת נמוכים בכ-24% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות.

יש להניח כי פרט למסר מעורר הזדהות ושיר מוכר וקליט המלווה אותו, תורמת לזכירות הגבוהה גם השקעה משמעותית במדיה. הפרסומת היא המושקעת ביותר השבוע, והיקף ההשקעה בה על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום הוא 2.3 מיליון שקל.

במקביל לעליית הפרסומת של לאומי עלתה לאוויר גם פרסומת חדשה של בנק הפועלים. לפחות בפרמטר של זכירות ואהדה, המסר של פועלים זוכה בשלב זה לפחות הצלחה. עם זאת, מבין 10 הפרסומות בדירוג, הפרסומת של הפועלים היא היחידה שאינה מובלת על-ידי פרזנטור אנושי מוכר שאמור לייצר קיצור דרך. 

זכורות ואהובות
 זכורות ואהובות

לטורנדו יש את רותם סלע, הזוכה מסורתית לאחוזים גבוהים של אהדה; תנובה נעזרת בקומיקאי רשף לוי; אסם בחרה להשתמש בהשקת קו מוצרי "האח של ביסלי" במיכל דליות; את הפרסום לבזק מוביל גידי גוב; את ויסוצקי מובילה השחקנית אניה בוקשטיין; ואת ביטוח ישיר מובילה שני כהן הבלתי מנוצחת.

בתוך צפיפות כה גבוהה של מסרים ופרזנטורים רק סביר שפרסומת אחרת תבלוט פחות בשבוע הראשון ומעניין יהיה לראות לאורך זמן אם הקהל יאמץ מסר מורכב מעט יותר או שגם הפועלים יידרשו לקיצור דרך.

9 מיליון בכיכובה של שני כהן ממשיכה להיות הפרסומת האהובה ביותר. הפרסומת, של גליקמן-שמיר-סמסונוב, רושמת שיעורי אהדה הזהים לממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 28.1%.