בדרך למימוש: פסגות מודה שנכשל עם חברת הביטוח

בית ההשקעות הגדול במשק מודה כי נכשל בניסיונו להיכנס לתחום הביטוח כחברת ביטוח, ובכוונתו לצאת מפעילות זו ■ כל האופציות נבחנות ובכלל זה גם מכירה של פסגות ביטוח

ברק סורני / צילום: תמר מצפי
ברק סורני / צילום: תמר מצפי

בדרך למימוש בית ההשקעות פסגות על ידי קרן אייפקס, שבניהול זהבית כהן, מתברר היום (ה') כי בית ההשקעות הגדול במשק מודה כי נכשל בניסיונו להיכנס לתחום הביטוח כחברת ביטוח, ובכוונתו לצאת מפעילות זו.

בסביבת פסגות אומרים היום כי כל האופציות נבחנות ובכלל זה גם מכירה של פסגות ביטוח. בסביבת בית ההשקעות הגדול במשק מסבירים כי הגמל להשקעה די מייתר את פוליסת החיסכון שהייתה המטרה המרכזית בקבלת הרישיון.

מדובר בבית השקעות השני שהקים חברת ביטוח וסגר אותה, לאחר אלטשולר שחם. אגב, גם בכיוון האחרון ראינו בשנים האחרונות קבוצות ביטוח שנסוגו מתחום בתי ההשקעות, בהם כלל ביטוח, ביטוח ישיר, מנורה מבטחים ואיילון. בכל אופן, סביר שלא יהיו קופצים על פעילות הביטוח כרכישה אסטרטגית, כך שאם החברה תימכר זה ייעשה במחיר נמוך למדי.

חברת הביטוח של פסגות התקשתה להתרומם מהתחלה. היא עוסקת במגוון תחומים, ללא נתח שוק בעל משמעות. היא מוכרץ ביטוחי חיים טהורים (ריסקים), ביטוחי אובדן כושר עבודה, פוליסות חיסכון וגם ביטוח חיים למשכנתא. הפעילות החלה כמעט מאפס באוקטובר 2013, כשפסגות רכש את פעילות ביטוחי החיים הכמעט לא קיימת של חברת שירביט.

פסגות בחרו בדרך זו לאחר שבחנו רכישת חברת ביטוח בינונית. ככל הידוע הם היו במגעים לרכישת הכשרה ביטוח וגם איילון מבלי שאלה הבשילו לכדי עסקאות. נדגיש כי פסגות נותר עם פעילויות חיסכון ארוך טווח משמעותיות.

פסגות מחזיק במלוא מניות חברת הביטוח. קרן אייפקס מחזיקה במחוא מניות פסגות, אותן היא תבקש לממש בקרוב. לאחרונה העריכה אייפקס את שווי פסגות בכ-740 מיליון אירו.