חברת HopOn הישראלית, השלימה סבב גיוס של 3.5 מיליון דולר

האפליקציה שפיתחה החברה קונה כרטיס נסיעה בתחבורה ציבורית בצורה אוטומטית, בלי להוציא את הטלפון מהכיס

חברת סטארט-אפ / צילום: שאטרסטוק
חברת סטארט-אפ / צילום: שאטרסטוק

חברת HopOn (הופ-און) הישראלית, השלימה היום סבב גיוס A עם גיוס של 3.5 מיליון דולר. הסכום נועד לשמש את החברה להמשך פיתוח מוצרי כרטוס המובייל וניתוח הנתונים ( BIG DATA ) של החברה.

כיום בקווי חברת דן בגוש דן ניתן להשתמש באפליקציה של הופ-און כדי לקרוא קוד QR ולעלות מכל דלת. בנוסף, הופ-און פועלת עם חברות תחבורה בצ'כיה ובספרד. "באירופה אנחנו עושים דבר דומה, אבל במקום לקרוא QR קוד שזה מסובך, אנחנו מתקינים Beacon (משדר קטן) בכל אוטובוס, והאפליקציה קוראת את המשדר וקונה לך כרטיס בצורה אוטומטית, בלי להוציא את הטלפון מהכיס". אמר אמיר רוזנצביג , מנכ"ל הופ-און.

החברה מבצעת בימים אלו שני פיילוטים בגרמניה - בברלין ובעיר לובק. לדברי רוזנצביג, "אחת הסיבות שעיריית ברלין רוצה את המוצר, היא שהוא נותן לה מידע שמאפשר לה לשפר את התחבורה הציבורית בעיר. אם נוסע רוכש כרטיס באמצעות האפליקציה של הופ-און, אפשר לדעת איפה הוא נכנס ואיפה הוא יוצא. בעירייה אוספים את כל המידע הזה, מנתחים אותו ולפי זה הם יכולים לשפר את התחבורה הציבורית בעיר. זה כבר קורה בספרד".

לגבי הרחבת הפעילות בארץ, רוזנצביג אמר: "אנחנו מחכים למכרז של משרד התחבורה. באירופה חברות התחבורה שייכות לעירייה ולא למשרד התחבורה. העירייות באירופה מאוד קרובות לתושבים ורוצות שהתושבים יקבלו שירות יותר טוב, כי הן צריכות להיבחר בסופו של דבר. לכן יש להן מוטיבציה הרבה יותר גדולה מאשר למשרד ממשלתי לספק שירותים טובים".

רוזנצביג הוסיף שבהופ-און מצפים לקבל בימים אלה אישור להפעלה של הניסוי בקווי דן בבאר שבע, שהוכרזה לאחרונה כ"עיר חכמה". בנוסף לכך שהניסוי יאפשר לנוסעים לעלות ולרדת מהאוטובוס ללא צורך בפעולה כלשהי, בדומה למודל שמופעל באירופה, רוזנצביג טוען ש"ניתן יהיה לשלם על הנסיעה אחרי ולא מראש. זאת שיטת פוסט פיי - כמו בסלולר. כל החודש אפשר יהיה לנסוע בחופשיות, ובסוף החודש ישלח חשבון לפי היקף השימוש". 

אחת מהמשקיעות הבולטות בסבב הנוכחי היא חברת 'דן תחבורה ציבורית' הישראלית שהשקיעה בחברה גם בסבב הסיד. שמואל רפאלי, יו"ר דן תחבורה ציבורית, אמר שלנוכח הגידול באוכלוסיית הערים והמעבר לערים חכמות בשנים האחרונות, יש צורך בחידושים בתחום התחבורה הציבורית.: "חברות התחבורה צריכות לבוא עם פתרונות שיאפשרו לנוסעים להגיע ליעד שלהם במחיר סביר ובמהירות מירבית תוך שימוש בסוגים שונים של רכיבי תחבורה: אוטובוסים, רכבת קלה, אופניים, רכב שיתופי ועוד".