מקדונלד'ס תעביר 100% מחומרי האריזה למקורות מתחדשים

ענקית המזון המהיר הודיעה כי היא עוברת להיות ידידותית לסביבה ■ תתקין אמצעי מיחזור בכל סניפיה עד 2025

מקדונלד'ס / צלם: רויטרס
מקדונלד'ס / צלם: רויטרס

מקדונלד'ס הודיעה אתמול (ג') כי היא מגיבה לדרישה מספר אחת של הלקוחות על-ידי קביעת יעדים למעבר לחומרי אריזה ידידותיים לסביבה, והצעת אפשרות מיחזור בכל מסעדותיה.

"יש לנו אחריות להשתמש בגודל שלנו למטרה טובה, כדי לחולל שינויים שתהיה להם השלכה משמעותית ברחבי העולם", מסרה פרנצ'סקה דביאז, מנהלת שרשרת האספקה והקיימות בחברה.

רשת המסעדות הגדולה בעולם תפעל להעביר 100% מחומרי האריזה שלה למקורות מתחדשים, ממוחזרים או מורשים עד שנת 2025, עם העדפה לקבלת אישורים של "מועצת ניהול היערות", שמבטיחה שהמוצר מגיע מיער שמנוהל בצורה אחראית.

כעת, מחצית מחומרי האריזה ללקוחות של הרשת מגיעים ממקורות מתחדשים, ממוחזרים או מורשים, ו-64% מהאריזות מבוססות הסיבים באים ממקורות מאושרים או ממוחזרים. הרשת גם תתקין בכל מסעדותיה אמצעי מיחזור עד 2025, לעומת 10% בלבד מהמסעדות היום.

בשבוע שעבר הודיעה מקדונלד'ס שהיא תבטל את אריזות הקצף (קלקר) ברשת האספקה העולמית שלה בסוף שנה זו.

תשתית מיחזור, רגולציה והתנהגות צרכנית משתנות מעיר עיר וממדינה למדינה בעולם, אמרה דביאז. לדבריה, מקדונלד'ס תעבוד עם מומחים, רשויות מקומיות וארגוני סביבה כדי לשפר את עיצוב האריזות, ליצור תוכניות מיחזור חדשות, לקבוע מדדי התקדמות ולהכשיר את עובדיה ולקוחותיה.

"ליעדים הללו יש הפוטנציאל לעשות מהפך, מפני שאין רשת מסעדות אחרת עם ההיקף והאספקה העולמית של מקדונלד'ס", אמר טום מארי, סגן נשיא לשותפויות תאגידיות ב"קרן ההגנה הסביבתית", שהיא אחת השותפויות של מקדונלד'ס ביוזמת צמצום הפסולת והמיחזור שלה.

מאמצים כאלה טובים לסביבה וגם לשורת הרווח של החברה, אמר מארי. "כשמקדונלד'ס החלה את מאמצי צמצום הפסולת שלה לפני קרוב ל-30 שנה, התועלת העסקית והסביבתית הייתה מיידית: החברה חסכה 6 מיליון דולר בשנה".