אופנהיימר: "בלוקצ'יין זה קונספט שניתן ליישם באבטחת סייבר"

כמגמות מובילות בענף מוזכרות גם: צמיחה במחשוב הענן, אבטחת סייבר, אוטומציה ובינה מלאכותית

גיל שוויד / צלם: תמר מצפי
גיל שוויד / צלם: תמר מצפי

צ'ק פוינט, אמדוקס וסייברארק הן חלק מהמניות המומלצות של אופנהיימר בתחום התוכנה (אבטחת מידע ותשתיות תקשורת) לשנת 2018. להערכת כלכלני בנק ההשקעות, בטווח הקצר ישנם מספר מנועים שיתמכו במגמות הצמיחה בתחום, והם כוללים את מחשוב הענן, ביג דאטה ואנליטיקה, האינטרנט של הדברים (IoT) ובינה מלאכותית (AI). להערכת האנליסט שאול אייל, החברות העוסקות בתחומים אלו יציגו תשואה עודפת ב-2018.

"אנו מצפים לכניסה לתוקף של תקנות חדשות, כמו התקנה להגנת מידע כללי באיחוד האירופי במאי 2018, דבר שידגיש את הצורך ביותר יכולות של אבטחת סייבר שיילחמו באיומים הסבוכים כיום", כותב האנליסט.

אייל מציין מספר מגמות טכנולוגיות מובילות. הראשונה היא הצמיחה במחשוב הענן, כולל גידול של 26.5% בהוצאות על SaaS - תוכנה כשירות. השנייה היא אבטחת סייבר, כשלדבריו "הסביבה נותרת מאיימת ובלתי צפויה, והתקפות בפרופיל גבוה ימשיכו לייצר כותרות ב-2018", וכן "יזמי אבטחת סייבר מעריכים ששיעור האבטלה בקרב העוסקים בתחום הוא 0%, והביקוש למומחים ימשיך לצמוח".

מגמה שלישית היא אוטומציה, כשבתחום תשתיות התוכנה מאמצים טכנולוגיות אוטומציה לשיפור הפריון, הדיוק והיעילות. בהקשר של בינה מלאכותית, כותב אייל כי "טכנולוגיות AI נמצאות בעמדה חזקה לייצר ערך רב בשוק אבטחת הסייבר, כמו גם בשוק הכללי של תשתיות תוכנה". המגמה האחרונה שהוא מציג היא בלוקצ'יין, שהיא כרגע "באזז-וורד" אך להערכתו בלוקצ'יין הוא קונספט שניתן ליישם במגוון רחב של טכנולוגיות, כולל אבטחת סייבר, לוגיסטיקה ועוד.

הסיכונים הכרוכים בהשקעה במניות אלו ב-2018 כוללים לדברי אייל, בין השאר, את האי ודאות בנוגע לתוכנית המס החדשה בארה"ב, השפעות מאקרו-כלכליות של סיכונים גיאופוליטיים קיימים והתקדמות טכנולוגית שתיישן את ההיצע הקיים.

"פאלו אלטו - עדיין ספקית חדשנית"

באופנהיימר מציגים 17 מניות טכנולוגיה מומלצות, מתוכן כמחצית הן חברות ישראליות או בעלות זיקה לישראל: בין חברות ה-Large Cap (בשווי מעל 10 מיליארד דולר) נכללות צ'ק פוינט ופאלו אלטו; בחברות Mid Cap (שווי של 4-10 מיליארד דולר) המומלצות כוללות את אמדוקס ונייס; ובחברות ה-Small Cap (מתחת ל-4 מיליארד דולר) נמצאות סייברארק, אימפרבה, ורוניס ו-ורינט. על צ'ק פוינט, המספקת פתרונות אבטחת סייבר ומנוהלת על-ידי גיל שויד, כותב האנליסט כי היא "מציגה צמיחה חזקה ועקבית בהכנסות ממנויים, ואנו מצפים שהמגמה תימשך ב-2018". הוא מזכיר כי צ'ק פוינט הרחיבה את צוות השיווק והמכירה שלה ב-2017.

פאלו אלטו נטוורקס , המתחרה שהוקמה על-ידי יוצא צ'ק פוינט ניר צוק, גם היא מומלצת, ואייל כותב שהיא משמרת את מעמדה כספקית חדשנית והיא צפויה להציג ביצועים חזקים גם ב-2018.

אמדוקס , בניהולו של אלי גלמן, מספקת פתרונות ומערכות IT לחברות תקשורת, ולדברי אייל החברה נמצאת בעמדה טובה למנף הזדמנויות פוטנציאליות של מיליארדי דולרים בטכנולוגיות NFV ופלטפורמת ONAP, ואף שזה שלב מוקדם במחזור המוצר, היא כבר סוגרת עסקאות. "המודל היציב של אמדוקס מציע 'מקלט בטוח' מפני תנודתיות", הוא מוסיף.

על נייס , ספקית פתרונות לניהול קשרי לקוחות וסיכונים המנוהלת על-ידי ברק עילם, כותב אייל כי היא מכרה נכסים שאינם בליבת עסקיה והשיקה פלטפורמת ענן שהיא אבן דרך משמעותית באסטרטגיה של החברה.

חברת אבטחת סייבר ישראלית נוספת שמומלצת על-ידי אופנהיימר היא סייברארק , בניהולו של אודי מוקדי. אייל כותב שסייברארק שומרת על מעמד תחרותי ייחודי בתחום ניהול החשבונות המועדפים בארגון והיא צפויה ליהנות מביקוש חזק ב-2018. חברה אחרת מהתחום, אימפרבה  שהוקמה על-ידי שלמה קרמר, נמצאת להערכת אייל בעמדה טובה בתחומי אבטחת מסדי נתונים ו-web. גם היא צפויה להערכתו להציג ביצועים טובים ב-2018, בזכות מעמדה התחרותי והמגמות החזקות בשוק הסייבר. ורוניס, גם היא מתחום אבטחת הסייבר, מספקת לארגונים פתרונות לניהול מידע רגיש. אייל מעריך שהיא נמצאת בעמדה טכנולוגית ותפעולית טובה להמשיך ולהציג ביצועים גבוהים משל השוק ב-2018.

ורינט , המספקת מערכות ושירותים בתחום המודיעין העסקי והביטחוני, גם היא צפויה ליהנות ממגמות חיוביות בשווקים בהם היא פועלת. לדברי אייל, "חידוש הצמיחה בהכנסות מתחום המודיעין והסייבר יוביל לצמיחה בהכנסות ורינט וברווחיות שלה".

המניות המומלצות של אופנהיימר בתחומי אבטחת התוכנה ותשתיות התקשורת
 המניות המומלצות של אופנהיימר בתחומי אבטחת התוכנה ותשתיות התקשורת