אדמה השלימה גיוס של 240 מליון דולר בסין

קבוצת אדמה השלימה גיוס של 240 מליון דולר בסין כנגד הנפקת מניות ■ המשקיעים, ביניהם קרנות גדולות בסין, מנועים מלסחור במניה למשך שנה ■ בחברה דוחים שמועות שהמנכ"ל, חן ליכטנשטיין, הוא המועמד המוביל למנכ"ל כיל

חן ליכטנשטיין, מנכ"ל אדמה / צילום: אלון רון
חן ליכטנשטיין, מנכ"ל אדמה / צילום: אלון רון

קבוצת אדמה אגח , שכוללת את חברת אדמה פתרונות לחקלאות הישראלית ואת חברת הוביי סנונדה הסינית, השלימה היום גיוס הון של 240 מיליון דולר (1.56 מיליארד יואן) בהקצאת מניות מסוג A בבורסת שנזן. הכספים שגויסו מששה משקיעים מוסדיים גדולים בסין, ישמשו למימון השקעות ייעודיות כחלק מתכניות הצמיחה והפיתוח של אדמה.

המשקיעים שלקחו חלק בהנפקת המניות הם Cinda Asset Management, China Huarong Assets Management, Penghua Fund Management, Caitong Fund Management, China Chengtong Holding Group’s China Structural Reform Fund וכן Aegon Industrial Fund Management. המשקיעים החדשים התחייבו לחסימה בת שנה על המסחר במניותיהם.

אדמה נסחרת בבורסת שנזן לפי שווי שוק מצטבר של 39.7 מיליארד יואן (6.14 מיליארד דולר). החברה מתכוונת להשתמש בכספי הגיוס למימון השקעות ייעודיות, ביניהן בניית מפעל הפירמול החדשני בהוויאן שנחנך לאחרונה, בנייה והרחבה של מתקני ייצור בישראל, ברזיל וארה"ב, וכן המשך פיתוח סל המוצרים הגלובלי.

ההקצאה בוצעה בהנפקת 104,697,982 מניות חדשות מסוג A במחיר 14.90 יואן למניה, המשקף הנחה של 12% לעומת מחיר הסגירה של המניה היום. לאחר ההקצאה, עומד ההון המונפק והנפרע של החברה על 2,446,553,582 מניות, ומתחלק ל- 2,279,504,241 מניות מסוג A ו-167,049,341 מניות מסוג B. בעוד יומיים יירשמו המניות החדשות כחלק מהון המניות הנסחרות בבורסת שנזן. החברות Goldman Sachs Gao Hua Securities ו-Guotai Junan Securities שימשו כחתמים משותפים במסגרת גיוס ההון.

אבירם להב, סמנכ"ל הכספים של הקבוצה, אמר כי "גיוס ההון מדגיש את היכולת שלנו להתחבר לשוק המניות בסין, אחד מהיעדים העיקריים שלנו בעסקת החיבור והרישום המחודש למסחר בבורסה. לאחרונה החלה אדמה להיכלל בקישור בין בורסת שנזן לבורסת הונג-קונג (Shenzhen-Hong Kong Stock Connect), וכעת היא מאפשרת הזדמנות ייחודית למשקיעים, הן בסין והן בעולם. יעשה שימוש מיטבי בסכום שגויס, לתמיכה בתוכניות הצמיחה הגלובליות המרכזיות שלנו בשנים הבאות".

מוקדם יותר הבוקר הכחישה אדמה פרסום באמצעי התקשורת לפיו המנכ"ל שלה חן ליכטנשטיין, הוא המועמד המוביל לתפקיד מנכ"ל כיל . בתגובה לאותו פרסום הבהיר דובר אדמה כי מעת לעת, מקבל המנכ"ל ליכטנשטיין פניות לא מחייבות לכהן בתפקידים שונים. "לנוכח פרסום בעיתונות נבהיר כי לא התקבלה הצעה מחייבת מחברה כלשהי וכי המנכ"ל ליכטנשטיין לא נענה. ליכטנשטיין ממשיך לכהן בתפקידו כנשיא ומנכ"ל חברת אדמה".