תוכנית התייעלות וצמצומים ב-IBM: יפוטרו מעל 10,000 עובדים

עפ"י הדיווח, החברה שנשכרה לייעץ ומסרה את ההמלצות היא Bain&Company ■ "בטח משלמים להם עשרות מיליוני דולרים. אולי לא היינו חייבים לפטר כל-כך הרבה אנשים אם לא היינו שוכרים אותם"

IBM / צילום: תמר מצפי
IBM / צילום: תמר מצפי

IBM מתכננת לפטר או להציב בעמדות חדשות עד 30% מהעובדים בענף אספקת שירותי המחשוב שלה, המונה 103 אלף עובדים, כחלק מתוכנית צמצומים והתייעלות ב-2018 - כך דווח היום באתר  "The Register". כשהחברה נשאלה בנושא דובר מטעמה הגיב כי "אנחנו לא מגיבים על ספקולציות".

האתר פרסם שקופית שלדבריו הגיעה מתוך מסמך פנימי של החברה שהופץ בקרב הבכירים בלבד, שהראה ש-10,100 משרות בחברה יסגרו או ימולאו ע"י עובדים אחרים לאחר שהעובדים הנוכחיים יפוטרו כחלק מניסיון "לשנות באופן מוחלט את מודל המשלוחים שלנו" כפי שנכתב במסמך. מקור שצוטט בכתבה אמר כי "ייתכן שעדיין יהיה לעובדים המפוטרים תפקיד ב-IBM אבל לא התפקיד המקורי שלהם, יתנו להם למלא משרה פנויה כלשהי שיכולה להיות לטוח הקצר או הארוך". בנוסף נכתב במסמך כי 10,900 עובדים אמריקאים ו-20,000 עובדים במרכזי יזמות של החברה ברחבי העולם ירגישו את השפעת המהלכים.

על פי הדיווח, החברה שנשכרה לייעץ ומסרה את ההמלצות היא Bain&Company. אחד העובדים שצוטטו בכתבה הביעו מחאה על שכירת היועצים ואמר כי "בטח משלמים להם עשרות מיליוני דולרים. אולי לא היינו חייבים לפטר כל-כך הרבה אנשים אם לא היינו שוכרים אותם". מ-IBM נמסר כי "יועצים רבים מעבירים המלצות ל-IBM, ורבות מהן נשארות אך ורק המלצות".

ב-IBM ישראל לא הגיבו לפניית "גלובס" בנוגע להשפעת המהלך על ישראל.

חברת IBM החלה כאחת מיצרניות המחשבים האישיים הראשונות בעולם והיום היא מייצרת מגוון של מוצרים ותוכנות. רווחי החברה ברבעון האחרון עלו על הציפיות, לאחר 22 רבעונים רצופים של ירידות.