הבינלאומי רוכש מניות "חבר" באוצר החייל בכ-340 מיליון שקל

היום הודיע הבנק הבינלאומי כי חודש לפני שפוקעת אופציית המכר (PUT) של ארגון "חבר", הוא החליט לממש אותה ולמכור לבנק הבינלאומי את החזקותיו (22%) בבנק הפעיל בעיקר באוכלוסיית הצבא ■ המחיר משקף תמחור נדיב של 121% מההון העצמי של אוצר החייל

סמדר ברבר צדיק / צילום: תמר מצפי
סמדר ברבר צדיק / צילום: תמר מצפי

הבנק הבינלאומי משתלט על בנק אוצר החייל, ורוכש את החזקות ארגון "חבר" בבנק בתמורה ל-339 מיליון שקל. היום (ה') הודיע הבנק הבינלאומי, כי חודש לפני שפוקעת אופציית המכר (PUT) של ארגון "חבר", הוא החליט לממש אותה ולמכור לבנק הבינלאומי את החזקותיו (22%) בבנק הפעיל בעיקר באוכלוסיית הצבא. המחיר משקף תמחור נדיב של 121% מההון העצמי של אוצר החייל, וזאת בהתאם למנגנון האופציה שניתן עוד בשנת 2006 במסגרת העסקה בה רכש הבינלאומי את השליטה באוצר החייל מידי בנק הפועלים.

בבנק הבינלאומי מציינים כי לא צפויות השלכות חשבונאיות מהותיות על תוצאות הבנק הבינלאומי, וזאת על אף שהבנק רוכש את ההחזקות בשווי הגבוה מההון העצמי של אוצר החייל. נציין כי תוקפה של האופציה שניתנה לחבר הסתיים כבר בשנת 2011, אך מאז הוא הוארך פעמיים ועמד לפוג בחודש הבא.

בנק אוצר החייל מנוהל ע"י קובי מלכין. רווחי הבנק עמדו בשנת 2016 על קרוב ל-84 מיליון שקל. תיק האשראי של הבנק עומד נכון לסוף ספטמבר על 12.7 מיליארד שקל, עלייה של כ-6% בתוך שנה. הבנק פעיל בעיקר בקרב אוכלוסיית שירותי הביטחון, ויש לנו סניפים גם בבסיסי צה"ל.

הבנק הבינלאומי מבצע לאורך השנים האחרונות מהלכים של התייעלות והגדלת הסינרגיה עם החברות בנות. ההשתלטות המוחלטת מניות בנק אוצר החייל עשויה להקל על הבנק בהגדלת הסינרגיה עם הבינלאומי.