המסחר בת"א נסגר במגמה חיובית; איסתא בגיוס משמעותי

פערי ארביטראז' חיוביים של המניות הדואליות הגדולות ■ בעקבות דברים שנאמרו בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס", הודיע אמש דירקטוריון טבע על קיצוץ התגמול של חבריו

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בתל-אביב נסגר היום במגמה חיובית (ה') על רקע ירידות שערים שנרשמו אמש במרבית שוקי העולם. 

 

לאחר שהעבירה את פעילויות הגמל והפנסיה שלה למיטב דש תמורת החזקות מיעוט בחברה משותפת, קבוצת הביטוח איילון מודיעה הערב כי היא נפרדת גם מפעילות השירותים הפיננסים. הערב הודיעה איילון כי לאחר כעשור של שותפות עם נועם ברורמן באיילון בית ההשקעות, שמימש אופציה שהייתה לו ובמסגרת זו רכש את ה-50% של קבוצת הביטוח בתמורה לכ-12.4 מיליון שקל. העסקה משקפת לבית ההשקעות שווי של כ-24.7 מיליון שקל.

הבוקר נאמה קרנית פלוג בוועידת ישראל של גלובס. בין היתר אמרה פלוג כי "השקל חזק והוא נמצא כעת בייסוף ייתר". עוד הוסיפה פלוג כי חוזקו של השקל עשוי לדחות את החזרה של האינפלציה ליעדה. בנוסף פלוג אמרה כי: "זיהינו בימים האחרונים פעילות בשוק המטח של מכירת דולרים על פי מודלים והתערבנו בהיקף משמעותי" (לסיפור המלא).

הבינלאומי ירכוש את אחזקות "חבר" בבנק אוצר החייל (כ-22% מהון המניות) עבור כ-340 מיליון ש"ח (לידיעה המלאה).

חברת התיירות איסתא דיווחה היום על גיוס הון משמעותי, בהיקף של כ-100 מיליון שקל, שבמסגרתו היא מבצעת הקצאת מניות פרטית של כ-10% מהונה לאחר ההנפקה (כ-1.3 מיליון מניות) לכמה גופים מוסדיים, לפי מחיר מניה של 75 שקל - מחיר המשקף לחברה שווי נמוך בכ-3% משוויה הבוקר.

איידיאו  הודיעה כי היא קיבלה טיוטא לא סופית ממעריך שווי חיצוני לגבי הערכת שווי חדשה לנכסי הנד"לן של חברת בת. על פי הטיוטא שווי הנכסים יעמדו על כ-3.35 מיליארד אירו. הנתון מגלם עלייה של כ-750 מיליון אירו מלפני חצי שנה, כשמקורם של 500 מתוכם הוא ברכישות שביצעה החברה. המניה הגיבה בעליות שערים.

במשך מספר שנים נתנה המחלקה המשפטית של חברת יורוקום, החברה הפרטית שבשליטת שאול אלוביץ', שירותים משפטיים לחלק מהחברות בקבוצה שבשליטתה. שירותים אלו יופסקו בקרוב, כפי שעולה מדיווחים שהעבירו לבורסה החברות אינטרנט זהב , בי קומיונקיישנס  ו-אנלייט . (לסיפור המלא)

"דירקטוריון  טבע  החליט עוד בחודש דצמבר 2017 לקצץ ב-50% מתגמול המזומן של חבריו לשנת 2018. יצוין גם כי יו"ר החברה סול בארר ויתר על תגמול המזומן שלו החל מאוגוסט 2017 ועד סוף 2018" - כך מסרה אמש (ד') חברת טבע ל"גלובס" בתגובה לדבריו של יו"ר מיטב דש, צבי סטפק, בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס". טבע לא פרסמה דיווח רשמי על החלטת הדירקטורים לקצץ בשכרם, ומודיעה על כך לראשונה כעת, בעקבות הביקורת של סטפק.

מנכ"לי ובכירי חברות התרופות המשיכו אתמול להציג את משנתם בפני משקיעים בכנס הבריאות השנתי של ג'יי.פי מורגן בסן פרנסיסקו. אחרי מנכ"ל טבע, קאר שולץ, שדיבר בכנס שלשום, אתמול נערכו בין היתר מצגות של מנכ"לית ונשיא מיילן, הת'ר ברש ורג'יב מאליק, ושל המנכ"ל הפורש של פריגו, ג'ון הנדריקסון. בשתי החברות, הבכירים הביעו אופטימיות בנוגע לעתיד הקרוב. שתי החברות נסחרות במקביל בארה"ב ובת"א, אם כי מיילן צפויה להימחק ממסחר בת"א בפברואר. (לסיפור המלא)

פורסייט , הפועלת בתחום החם של פיתוח מערכות עזר מתקדמות לנהיגה, מממשת אופציות למניות של החברה המוחזקת רייל ויז'ן תמורת כ-2.2 מיליון דולר, ומגדילה את החזקתה בחברה מ-24.8% לכ-32.6%. רייל ויז'ן (Railvision) מפתחת פתרונות ייחודיים ומערכות מבוססות ראייה ממוחשבת לבטיחות וניהול כלים בתעשיית הרכבות. (לסיפור המלא)