נעילה שלילית בבורסה בת"א; מניית רציו עלתה ב-3.3%

בזק ספגה הורדת המלצה מלאומי שוקי הון ■ מליסרון ריכזה עניין על רקע פרסומים על כוונת ליאורה עופר למכור החזקותיה בחברה ■ מגמה מעורבת בוול סטריט

הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ב') בירידות שערים, על רקע המגמה המעורבת בארה"ב ובאירופה. באסיה נרשמו הבוקר עליות שערים.

 

בסוף השבוע נרשמו עליות בארה"ב, וזאת למרות דוח התעסוקה השני שהצביע על קצב נמוך משמעותית של תוספת משרות בכלכלה הגדולה בעולם. הכלכלנים שמנתחים את דוחות התעסוקה האחרונים מסרבים להתייחס ברצינות לנתונים בשל העובדה כי מדובר בשני דוחות שמתפרסמים בחורף ומושפעים מפגעי מזג האוויר.

יחד עם זאת, אנליסטים אחרים בארה"ב שהתבטאו בסוף השבוע בכלי התקשורת בארה"ב מעריכים כי מדובר בסממנים ראשונים להאטה מסויימת בשוק העבודה שמהווה הנתון המרכזי בכל הנוגע לקביעת המדיניות המוניטרית בעולם.

התבטאות של אחד מבכירי הפדרל ריזרב מיד לאחר פרסום הנתונים על שוק התעסוקה הייתה כי להערכתו בשנת 2018 צפויות רק שתי העלאות ריבית (במקום שלוש ואפילו ארבע שמגולמות בשווקים) מה שמצביע על חשש שלו כי ההתפתחות הכלכלית בארה"ב תהיה מתונה מכפי שחשבו בסוף השנה שעברה.

מליסרון  ריכזה עניין לאחר שהודיעה על בחינה שמבצעת בעלת השליטה, עופר השקעות בע"מ של ליאורה עופר, באשר למכירת החזקותיה בחברה בשל דרישות חוק הריכוזיות.

לאומי שוקי הון הוריד הבוקר את מחיר היעד למניית כיל .

מניית רציו פטרול יהש  המשיכה לרכז עניין לאחר שאתמול פורסמה תגלית נפט משמעותית של אקסון בחופי גיאנה סמוך לאזורים בהם יש לרציו פטרוליום זכויות חיפוש נפט.

מניית בזק  ריכזה עניין לאחר שלאומי שוקי הון הוריד אתמול את ההמלצה לחברה. יש לציין כי יורוקום שמחזיקה בשרשור בבעלות על בזק צפויה לעבור בעלות משאול אלוביץ' שנמצא במרכזה של חקירת רשות ני"ע מה שאמור להסיר עול כבד מהמסחר במניות הקבוצה שסבלו מהחקירה בעניינו של אלוביץ'. הבוקר פורסם כי אדאורדו אלשטיין מצטרף למירוץ לרכוש את השליטה בחברה. מניות הקבוצה כוללות גם את בי קומיונקיישנס  ואינטרנט זהב .

דלק קבוצה  הודיעה הבוקר כי חתמה על הסכם אסטרטגי לשיתוף פעולה עם החברות Gulfslope Energy ו-Texas South, המקנה לקבוצה זכות לבצע קידוחים בתשעה איזורי קידוח במפרץ מקסיקו. (לכתבה המלאה).