Motus GI הגישה תשקיף להנפקה בנאסד"ק: תגייס 29 מיליון ד'

חברת המכשור הרפואי מוטוס ג'י איי פיתחה מכשיר לניקוי מעי לקראת בדיקת קולונוסקופיה■ השווי המיועד להנפקה לא נמסר

לוגו Motus GI / צילום: מתוך אתר החברה
לוגו Motus GI / צילום: מתוך אתר החברה

חברת המכשור הרפואי Motus GI מטירת הכרמל הודיעה כל כוונתה לגייס 29 מיליון דולר בנאסד"ק. השווי המיועד להנפקה לא נמסר. חתמי ההנפקה יהיו פייפר ג'פריי ואופנהיימר.

מוטוס ג'י איי פיתחה מכשיר לניקוי מעי לקראת בדיקת קולונוסקופיה. היא הוקמה בחממת NGT בנצרת ב-2008. המוצר של החברה מאושר לשיווק בארה"ב ואירופה, אולם אין לו כרגע שיפוי ביטוחי.

כרגע אישור השיווק שקיבל המוצר אינו מאפשר לו להחליף תהליכי ניקוי מעי קיימים, אלא רק להתווסף אליהם. החברה מקווה כי הסכום שיגויס יאפשר לה לבצע ניסוי קליני שיראה כי ניתן להשתמש במוצר כתחליף או כדי להפחית בצורה משמעותית תהליכי ניקוי קיימים, ואז לערכתה תוכל כנראה לקבל שיפוי ביטוחי ולהרחיב משעותית את מהלכי השיווק שלה.

בינתיים נמצא המוצר בפיילוט מסחרי, שנועד בעיקר לצורך איסוף נתונים שיווקיים וקליניים. כיום אין לחברה הכנסות משמעותיות, והיא מצהירה בתשקיף כי לא צפויות הכנסות משמעותיות בשנתיים-שלוש הקרובות.

קולונוסקופיה, המומלצת היום לכל אדם מעל גיל 50 כדי לשלול התפתחות של סרטן המעי הגס, היא אחת מבדיקות הסקר הכי חשובות אך הכי בלתי נעימות לביצוע. מעבד הבדיקה עצמה, שהיא אמנם בלתי נעימה אך מבוצעת תחת טשטוש, ישנו גם תהליך הכנה מעיק. יש לנקות את המעי על-ידי שתיית חומר משלשל, ומלבד חוסר הנעימות, 25% מהחולים לא מצליחים להתנקות כראוי. בחלק מהמקרים הם ישלחו הביתה לבצע את הניקוי שוב במועד אחר. בחלק מהמקרים הרופא יקבל אותם בכל זאת לבדיקה, אך במקרה כזה היעילות שלה יורדת, ויש סיכון לפספס אבחון של סרטן.

המוצר של מוטוס הוא רכיב המתווסף לקולונוסקופ ומאפשר לבצע שטיפה של המעי (מעין חוקן משופר) תוך כדי הטיפול. כאמור, אישור השיווק של החברה כיום, אינו מציג אותה עדיין כחלופה לתהליך הניקוי באמצעות משלשלים, אלא כתוספת. להערכת החברה על פי התשקיף שלה, יהיה לה קל יותר להגיע להכנסות משמעותיות לאחר שתוכיח בניסוי קליני נרחב, כי היא יכולה להחליף או להפחית בצורה משמעותית את תהליך ההכנה באמצעות המשלשלים. עד היום עברו את התהליך 175 מטופלים, ובאלה הודגמה היכולת של המוצר לאפשר ביצוע של קולונוסקופיה מוצלחת, גם לאחר תהליך ניקוי מקדים עדין יותר מן המקובל היום.

מוטוס הוקמה על-ידי בוריס שתול, מהנדס אלקטרוניקה ומומחה לתחום המכשור הרפואי. מנכ"ל החברה נוט מרק פומרנג. לאחרונה הודיעה החברה על מינויו של גארי פרודן, יו"ר לשעבר של חטיבת המכשור הרפואי של ג'ונסון אנד ג'ונסון, כדירקטור בחברה. בעת המינוי אמר פרודן: "אני מאמין כי היכולת של מכשיר ה-Pure-Vu של מודוס לנקות את המעי ישפר את התוצאות, יוריד את המחיר ויעשיר את חוויית המשמש של לקוח הקולונוסקופיה, וכתוצאה מכך יפחתו שיעורי סרטן המעי ומחלות עיכול נוספות".

כאמור, כיום הכנסות החברה זניחות. ההפסד ב-9 החודשים הראשונים של 2018 עמד על 9.4 מיליון דולר. יש לה 9.8 מיליון דולר בקופה. במהלך תקופת קיומה עברה החברה תהליך שבו קרסה ופעילותה הוצאה לחברה חדשה, שרוב משקיעה קרנות אמריקאיות.

מוטוס ג'י איי

שנת הקמה - 2008

תחום פעילות - ניקוי מעי תוך כדי קולונוסקופיה

מנכ"ל - מק פומרנג

שלב בפעילות - מכירות ראשונות

בעלי מניות עיקריים - אורקסטרה מדיקל וונצ'רס 39%, ABV - 19.6%, ascent biomedical - 19%, perspective life science - 15%

עובדים - 36 עובדים, רובם בטירת הכרמל