יינות ביתן צמצמה סחורה מיוניליוור ומספקיות נוספות

ימים ספורים אחרי שהסתיים סכסוך עסקי של 5 חודשים בין קבוצת יינות ביתן לספקית המזון נטו, הרשתות שבשליטת נחום ביתן מצמצמות את אספקת הסחורה שלהן מיוניליוור ומספקיות מוצרי צריכה נוספות בהיקף של כ-7,000 פריטים

נחום ביתן / צילום: שוקה כהן
נחום ביתן / צילום: שוקה כהן

ימים ספורים אחרי שהסתיים סכסוך עסקי של 5 חודשים בין קבוצת יינות ביתן לספקית המזון נטו, הרשתות שבשליטת נחום ביתן מצמצמות את אספקת הסחורה שלהן מיוניליוור ומספקיות מוצרי צריכה נוספות בהיקף של כ-7,000 פריטים - כך נודע ל"גלובס".

לפי גורם מעורה, בימים האחרונים הורה נחום ביתן, המחזיק ברשתות יינות ביתן, מגה בעיר ושוק מהדרין, לצמצם את האספקה של חלק מהמוצרים של יוניליוור ושל חברות נוספות. לפי ההערכות, הצמצום מול יוניליוור התרחש לאחר שבימים האחרונים התקיים משא-ומתן על תוכנית המבצעים השנתית של השתיים, והוא מתבצע כחלק מכיפופי ידיים על הסכמי הסחר וגובה ההנחות, ובניסיון לשפר את התנאים המסחריים.

מקורבים ליינות ביתן טענו כי מדובר בצמצום מוצרים שהתבצע כחלק ממהלך רחב מול כל הספקיות. להגדרת המקורבים מדובר ב"ניקיון מגוון", שבמסגרתו הורדו מוצרים שפחות נמכרו וצומצם מספר הפריטים ברשת מ-27 אלף ל-20 אלף. לדבריהם, מדובר בהתנהלות מסחרית מובנת מאליה בענף. עוד הוסיפו המקורבים כי "נכון שיש כל הזמן התנהלות מסחרית, אך אין כלום שקשור לסכסוך עסקי".

צעד זה מתרחש על רקע חוסר אספקה רציף של יוניליוור בקטגוריית דגני הבוקר והחטיפים שנמשך כחצי שנה, ובמסגרתו נרשמו חוסרים בכל רשתות השיווק של מוצרים של יוניליוור, שכושר הייצור שלה לא מקסימלי בחודשים האחרונים.

מבדיקת "גלובס" בסניפי הרשת עולה כי אכן נרשמו חוסרים, בעיקר בקטגוריות הדגנים כמו ברנפלקס ומיקספלקס של תלמה וכך גם בחטיפים של תלמה. לעומת זאת, בדגני הבוקר של אסם נסטלה היה מלאי מלא, והם אף נמכרו במבצע של 18 שקל במקום 27 שקל.

בשוק המזון בשנים האחרונות התרחשו כמה סכסוכים עסקיים בין ספקיות גדולות לרשתות השיווק, עמם ניתן למנות את הסכסוך בין תנובה ליוחננוף, אסם ואושר עד, שופרסל ויוניליוור וכאמור בין יינות ביתן לקבוצת נטו.

מיוניליוור נמסר: "מערכת היחסים בין שתי החברות תקינה, ואנו פועלים בשיתוף-פעולה מלא".

מיינות ביתן נמסר בתגובה: "בדומה להתנהלות של רשתות אחרות, יינות ביתן משנה כל העת את תמהיל המוצרים בסניפים לפי ביקושי הלקוחות ובשיתוף-פעולה מלא עם הספקים. לקוחות הרשת ימשיכו ליהנות ממגוון רחב של מוצרים בהתאם לצורכיהם".