ירידות בסיום המסחר בבורסה; יציבות במניות הפיננסים

מדד ת"א 35 עלה ב-3% בלבד בשנת 2017, אך האנליסטים סבורים כי השנה הקרובה תהיה טובה הרבה יותר ■ חברת החדשות דיווחה כי פעימת הפיטורים הראשונה של העובדים במפעל טבע ירושלים בוטלה - יועסקו עד 2019

הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב התנהל היום (א') במגמה שלילית על רקע הירידות ביום שישי בארה"ב ובאירופה ועל רקע פתיחתו של שבוע העסקים וחשוב מכך - סיומה של השנה האזרחית.

 

עוד על סאגת טבע - טבע תדחה ל-2019 את פיטוריהם של כ-140 מעובדי מפעל הטבליות בירושלים, אשר פיטוריהם תוכננו ל-2018. מדובר בדחיית פיטוריהם של כ-40% מתוך 340 העובדים שהיו מיועדים לפיטורים בסבב הנוכחי.

חברת שיכון ובינוי  הודיעה היום כי היא מכרה לצד שלישי כ-2.6% ממניות חברת איידיאו  במחיר של 63.3 שקלים למניה (מתחת למחיר השוק). החברה מחזיקה כעת בכ-37.5% מאיידיאו. בגין עסקה זו החברה תכיר ברווח של 27 מיליון שקלים בדוחות הכספיים.

עם סיום 2017, מסכם שוק ההון המקומי שנה חיובית אך פושרת ביחס לראלי שחגג במרבית שוקי העולם והשוק האמריקאי בפרט. כך, בעוד מדד ה-S&P 500 רשם תשואה של 18%, מדד ת"א 35 עלה בכ-3% בלבד - אם כי יש לציין את השפעתם השלילית של אירועים חריגים, ובראשם התרסקות מניית טבע .

האנליסטים צופים כי השנה הקרובה תהיה מוצלחת יותר עבור המשקיעים בתל-אביב, עם תחזית משוקללת לעלייה של כ-7% במדד ת"א 35. (לסיפור המלא)

חברת הנדל"ן המניב גזית גלוב  חתמה בסוף השבוע שעבר על הסכם מחייב לרכישת 70% מקניון Internacional Shopping בעיר סאו פאולו שבברזיל תמורת 937 מיליון ריאל (281 מיליון דולר או 989 מיליון שקל) במזומן, לפני עלויות עסקה. (לסיפור המלא)

בתוך כך ממשיך המשא-ומתן בין נתי סיידוף לבין פועלים, לאומי ודיסקונט לרכישת השליטה בשרשור החברות שבתחתיתו בזק  מידי שאול אלוביץ'. (לסיפור המלא)

חברת אריסון אחזקות, שבבעלות שרי אריסון, מימשה באחרונה נתח של 250 מיליון שקל מקו אשראי של 600 מיליון שקל, שהעמידו לה שורת גופים מוסדיים לפני 5 חודשים, ושאמור להבטיח את תשלומי החוב של הקבוצה גם בסוף 2018. (לסיפור המלא)

השליטה בחברת תצלומי הלוויין אימאג'סאט אינטרנשיונל (ISI) עוברת מהתעשייה האווירית (תע"א) לידי קרן פימי. הקרן הודיעה בסוף השבוע האחרון כי השלימה את עסקת רכישת השליטה בחברה - הקצאה של 53.6% מהון אימאג'סאט (במניות בכורה) תמורת 40 מיליון דולר. (לסיפור המלא)