נעילה חיובית בבורסה בת"א; מניית פרוטרום עלתה בכ-3%

טבע הודיעה על השקה בלעדית בארה"ב של גרסה גנרית ל-Reyataz - מעכב לטיפול בHIV-1 ■ פרוטרום דיווחה אתמול על השלמת התנאים המתלים בעסקה שבה תמזג לתוכה את אנזימוטק

הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: תמר מצפי

המסחר בתל-אביב ננעל היום (ד') במגמה חיובית לאחר פקיעת אופציות המעו"ף לחודש דצמבר. המסחר בבורסות אסיה ננעל במגמה מעורבת. המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה חיובית.

 

המגעים בין נתי סיידוף לבנקים על רכישת יורוקום תקשורת ממשיכים, למרות הפרסומים על הצעות נוספות, ביניהן של מאיר שמיר. סיידוף הציג לבנקים מתווה משופר מקודמו שלא כולל מחיקה של החוב. ליורוקום, בעלת השליטה בקבוצת בזק , חוב של קרוב ל-1.5 מיליארד שקל לבנקים, כאשר דיסקונט  הוא הנושה הגדול ביותר, ואחריו פועלים  והבינלאומי . לפי המתווה המוצע, 350 מיליון שקל יוזרמו לבנקים מיידית, כ-700 מיליון שקל ייפרסו כחוב עם לוח סילוקין מסודר. באשר ל-400 מיליון שקל הנותרים, אלו לא יימחקו וייפרעו מאפסייד עתידי בחברה, כלומר בכפוף לרווחים עתידיים של יורוקום [לידיעה המלאה].

מניית אינטרנט זהב  ריכזה עניין.

קבוצת הנדל"ן והתשתיות לוזון  דיווחה בימים על השלמת העסקה שגיבשה מול בעלת השליטה הקודמת בחברה, ענקית הנדל"ן המניב גזית גלוב , בנוגע לשטרי ההון והלוואות הבעלים שהעמידה לה בעבר [לקריאה נוספת].

לאחר העניין שמעוררת מניית טבע  בשבועות האחרונים על רקע  הודע  ההנהלה בראשות המנכ"ל הנכנס קאר שולץ הדני, פרסמה את התכנית שלה לפיטורי 14,000 עובדי טבע בעולם וכ-1,700 בישראל, הודיעה אתמול החברה על השקה בלעדית בארה"ב של גרסה גנרית ל-Reyataz - מעכב לטיפול ב-HIV-1. במהלך 2017 ועד חודש אוקטובר מכירות Reyataz הוערכו בכ-402 מיליון דולר.

הנהלת החברה הודיעה אתמול לעובדי טבע אסיא, אתר בפתח-תקווה המעסיק כ-140 עובדים, על סגירת האתר ופיטורי 100 מתוך העובדים, כאשר יתר העובדים ינוידו לאתרים אחרים בחברה.

חברת פרוטרום  דיווחה אתמול על השלמת התנאים המתלים בעסקה שבה תמזג לתוכה את אנזימוטק. החברה רכשה לאחרונה את אנזימוטק פי שווי חברה של 290 מיליון דולר [לקריאה נוספת].

הבורסה משנה את המשקל של מניית כלל ביטוח  במדדים המרכזיים [לידיעה המלאה].

מניות חברות דוגמת משאבי טבע  ופנטזי נטוורק  התנודדו בחדות בחודש האחרון על רקע אמירות ברורות של יו"ר רשות ניירות ערך הפורש, פרופ' שמואל האוזר, נגד הכנסת חברות העוסקות במסחר בביטקוין ובמטבעות וירטואליים אחרים למדדי הבורסה, החלו גורמים בשוק המקומי לטעון כי על הבורסה בתל-אביב להקדים את העולם ולהשיק מסחר באופציות על הביטקוין ומטבעות וירטואליים אחרים: "זאת הזדמנות לשוק ההון המקומי להוביל ברמה העולמית".

שופרסל  וסלקום  ריכזו עניין.