יציבות בסיום המסחר בבורסה; מימושים במניות קב' אלוביץ'

עניין רב במניות בזק, אינטרנט זהב ועוד על רקע המגעים בין הבנקים לסיידוף ■ לאחר חופשת חג המולד, התחדש היום המסחר בוול סטריט

הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב הסתיים היום (ג') ביציבות, לאחר הירידות אתמול. לאחר שאתמול לא התקיים מסחר בבורסות וול סטריט ובבורסות אירופה לרגל חג המולד, החוזים העתידיים מאותתים על ירידות בפתיחה. המסחר בניו-יורק ננעל בסוף השבוע בירידות, על רקע חתימתו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, על רפורמת המס הרפובליקנית, שעברה את מסלול החקיקה בקונגרס האמריקאי, ובכך העניק לה תוקף רשמי.

 

אתמול התקיים דיון על עיקול מניות יורוקום שבבעלות איש העסקים שאול אלוביץ', שמחזיקה בשרשור את השליטה בבזק . בסוף הדיון הוחלט לדחות את ההחלטה על פירוק הקבוצה בשל השיחות שהתקיימו בין נציגי הבנקים הנושים של יורוקום תקשורת לבין נתי סיידוף בניסיון לגבש עסקה למכירת יורוקום, בעלת השליטה, וככל הנראה הגיעו להסכמות. לפי הערכות, בנק פועלים  והבינלאומי  נוטים לאשר את העסקה, ואילו דיסקונט  - הנושה הגדול ביותר של החברה - עדיין לא החליט סופית. מניית אינטרנט זהב  עלתה במהלך המסחר בלמעלה מ-8%.

בעלת השליטה ברשת שופרסל , דיסקונט השקעות , עדכנה אתמול כי מכרה כ-4% ממניות שופרסל תמורת כ-170 מיליון שקל -  מהלך הצפוי להניב לה רווח הון של כ-85 מיליון שקל בדוחותיה לרבעון הרביעי של השנה. בעקבות המכירה, החזקותיה של דסק"ש בשופרסל עומדות על 50.1%.  

מניית סלקום  ריכזה עניין.  מליסרון  איבדה גובה.

בכוונת סודהסטרים  לרכוש את החברה המפיצה את מוצריה בצרפת, בעסקה של כ-20.8 מיליון דולר.

לאחר שבחודש שעבר נכשל המהלך של בעלת השליטה בחברת פלסטו קרגל  , חברת סי.אי תעשיות, לביצוע הנפקה פרטית וגיוס של 37 מיליון שקל עבור החברה, פרסמה אתמול סי.אי הצעת רכש, שתהיה תקפה עד ליום 14 לינואר, ל-7% ממניות החברה (כ-2.1 מיליון מניות) במחיר של 5.55 שקלים למניה. בעקבות פרסום הצעת הרכש זינקה אתמול המנייה ב-8% במהלך המסחר בבורסה.

מניית טבע  הייתה במוקד גם היום, לאחר שלפני שבועיים פרסמה החברה את תכנית ההתייעלות שלה, שתכלול פיטורי 14,000 עובדים, מהם 1,750 בישראל. גם לאחר פגישתו של מנכ"ל טבע, קאר שולץ, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, לא חזר בו שולץ מהחלטתו, ומאז יום ראשון שעבר משבשים עובדי טבע את הפעילות. המנייה עלתה שלשום ב-6.8%, אולם אתמול רשמה ירידות.

חברת מנרב אחזקות   מוכרת פרויקט מגורים בפלורידה. החברה מחזיקה 46% מהזכויות בו באמצעות חברת Sola Jacksonville. לפי הודעת החברה לבורסה, העסקה תושלם בתוך כחודש, כשמנרב תקבל כ-10.5 מיליון דולר (לפני מס) ותרשום רווח לפני מס של כמיליון דולר. מירלנד  עלתה לאחר שדיווח אתמול כי החברה הבת שלה קיבלה היתר אכלוס לשלב 4 בפרויקט מגורים של החברה בסנט פטרסבורג.