בורסת ת"א נסגרה בירידות; התמתנו העליות בחברות אלוביץ'

יורוקום וסיידוף גיבשו הסכם שמחכה לאישור דיסקונט: לבנקים יימחק כ-400 מיליון שקל ■ בדיון אודות קבוצת אלוביץ' הוחלט לדחות את ההחלטה על פירוק הקבוצה

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב נסגר היום (ב') במגמה שלילית לאחר הנעילה החיובית אתמול. היום לא יתקיים מסחר בבורסות וול סטריט ובבורסות אירופה לרגל חג המולד. המסחר בניו-יורק ננעל בסוף השבוע בירידות, על רקע חתימתו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, על רפורמת המס הרפובליקנית, שעברה את מסלול החקיקה בקונגרס האמריקאי, ובכך העניק לה תוקף רשמי. 

 

רשות המסים מקדמת הקלות בדיווח על רווחי הון ממסחר בביטקוין. הרשות בוחנת אפשרות להוסיף הוראת חקיקה המאפשרת למי שמוכר החזקות בביטקוין לדווח לרשות המסים פעם בחצי שנה (או שנה) על רווחי ההון שהפיק כתוצאה ממכירת המטבע הדיגיטלי [לידיעה המלאה].

היום התקיים דיון על עיקול מניות יורוקום שבבעלות איש העסקים שאול אלוביץ', שמחזיקה בשרשור את השליטה בבזק .בסוף הדיון הוחלט לדחות את ההחלטה על פירוק הקבוצה בשל השיחות שהתקיימובין נציגי הבנקים הנושים של יורוקום תקשורת (פועלים , דיסקונט  ובינלאומי ) לבין נתי סיידוף בניסיון לגבש עסקה למכירת יורוקום, בעלת השליטה, וככל הנראה הגיעו להסכמות.

לפי הערכות, בנק הפועלים והבינלאומי נוטים לאשר את העסקה, ואילו דיסקונט - הנושה הגדול ביותר של החברה - עדיין לא החליט סופית. מניית אינטרנט זהב  עולה בלמעלה מ-8%.

מניית טבע  במוקד גם היום, לאחר שלפני שבועיים פרסמה החברה את תכנית ההתייעלות שלה, שתכלול פיטורי 14,000 עובדים, מהם 1,750 בישראל. גם לאחר פגישתו של מנכ"ל טבע, קאר שולץ, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, לא חזר בו שולץ מהחלטתו, ומאז יום ראשון שעבר משבשים עובדי טבע את הפעילות. 

עובדי טבע ובני משפחותיהם הפגינו במהלך השבוע שעבר מול ביתם של הדירקטורים גליה מאור וחמי פרס, ואתמול נערכה הפגנה מול ביתו של הדירקטור אמיר אלשטיין. המנייה עלתה אתמול ב-6.8%.

חברת מנרב אחזקות  מוכרת פרויקט מגורים בפלורידה. החברה מחזיקה 46% מהזכויות בו באמצעות חברת Sola Jacksonville. לפי הודעת החברה לבורסה, העסקה תושלם בתוך כחודש, כשמנרב תקבל כ-10.5 מיליון דולר (לפני מס) ותרשום רווח לפני מס של כמיליון דולר. מירלנד  עלתה לאחר שדיווח אתמול כי החברה הבת שלה קיבלה היתר אכלוס לשלב 4 בפרויקט מגורים של החברה בסנט פטרסבורג [לידיעה המלאה].