"העבודה בשיווק דומה לזו שעשיתי כדיפלומטית" | אופן ספייס

רוני להט (35) ■ מנהלת צוות פיתוח עסקי בחברת Natural Intelligence ■ טווח שכר: 22-28 אלף שקל, לפני בונוסים ■ האנשים שעושים את ההייטק

רוני להט / צילום: אילנה ניסמן
רוני להט / צילום: אילנה ניסמן

- איפה אני תופסת אותך?

"רגע לפני שאני נכנסת ל'אינדוסטרי מיטינג'. זו פגישת עדכון שבועית של כל המחלקות שלנו על מה שנעשה השבוע והצגת מטרות לשבוע הבא, כדי לוודא שיש סנכרון וגם לבדוק את התוצאות המסחריות. Natural Intelligence היא חברת אינטרנט שעושה השוואות במטרה לעזור לצרכנים לקבל החלטות. אנחנו פועלים בעשרות קטגוריות כמו אתרי היכרויות ומוצרי אנטי וירוס".

- אתרי היכרויות?

"כן. אם את רוצה לדעת איזה אתר הכרויות יותר מתאים לך, אנחנו נציג את המגוון, על פי הקריטריונים שלך".

- כמה זמן את עובדת בחברה ואיך הגעת אליה?

"אני פה שנה וחודשיים. לפני כן עבדתי בסימילארווב, אלא שאז קיבלתי פנייה ממחלקת משאבי אנוש של נאטורל אינטלג'נס".

- עשו לך הד האנטינג? גם לתפקיד כזה?

"כן, והוא הגיע בזמן הנכון. הצטרפתי בתור מנהלת פיתוח עסקי כחלק מצוות, ובהמשך קודמתי לנהל אותו".

- ולפני כן?

"שנים לפני כן עשיתי קורס צוערים במשרד החוץ ובסופו נשלחתי להיות הנספחת הכלכלית במצרים. זה היה ב-2011 בתקופת המהפכה בכיכר תחריר. היינו נצורים בבית, ובהמשך נדרשנו להישאר בדירות של השגרירות. אחרי המהפכה הגענו למסקנה שלנספחת כלכלית אין מה לעשות בקהיר והוצבתי בירדן. אחרי מצרים כבר הבשילה בי ההחלטה לנסות את השוק הפרטי".

- לפני כן האמנת שהקריירה שלך תהיה במשרד החוץ?

"במאה אחוז. הייתי אז רווקה צעירה, בת 27, וזה נראה לי מרתק. אבל יש עבודה שעשיתי כדיפלומטית ואני עושה אותה גם היום. לדיפלומטיה יש קשר למכירות ושיווק - כשאני נפגשת עם לקוח יש אג'נדה שאני רוצה להעביר, ומסר של 'אני מאמין'. הלקוחות אולי שונים במידת מה, אבל המהות היא אותו הדבר. תמיד אהבתי לעבוד עם אנשים".

- איך הגעת להייטק?

"כשעזבתי את משרד החוץ מיפיתי את הדברים בהם אני טובה. מישהי מהצוות שלי בירדן אמרה לי שמחפשים מנהלת לקוחות בחברת נטקראפט. הגעתי, למדתי וכנראה שעשיתי עבודה טובה. כשאני מדברת עם לקוח, חצי שיחה תהיה סמול טוק. התואר הראשון שלי הוא בתקשורת ותיאטרון והשני במנהל עסקים".

- תיאטרון? רצית להיות שחקנית?

"לא חשבתי שאעסוק בזה, אבל זה היה מעניין".

- איפה תהיי בעוד חמש שנים?

"אנהל אופרציה מורכבת יותר ואשלב את זה עם חיי משפחה. נראה לי שזה אתגר טוב לחמש השנים הקרובות".