פנטזי נטוורק זינקה ב-80%; בוחנת כניסה לתחום הבלוקצ'יין

מניית השלד הבורסאי בראשות גל ארז קפצה ב-180% טרם הדיווח לבורסה, שלפיו מינתה יועץ שיסייע לה "לגייס כוח אדם מתאים בתחום"

ביטקוין / צילום: רויטרס
ביטקוין / צילום: רויטרס

הילולת הביטקוין בבורסת ת"א נמשכת: מניית השלד הבורסאי פנטזי נטוורק  זינקה אתמול בכ-44%, במחזור ער במיוחד של כ-8 מיליון שקל, ללא כל דיווח מצד החברה נטולת הפעילות והשלימה זינוק שבועי בלתי מוסבר של יותר מ-180%. הבוקר התבררה הסיבה, לאחר שפנטזי נטוורק דיווחה כי החליטה לבחון אפשרות לפעול בתחום הלוהט של בלוקצ'יין - טכנולוגיה שעליה מבוססים מטבעות דיגיטליים כמו הביטקוין.

בעקבות הדיווח, עלתה המניה היום (ב') בחדות, במחזור יומי עצום של יותר מ-27 מיליון שקל. מחיר המניה הנוכחי משקף לחברה שווי של כ-44 מיליון שקל. 

בדיווח ציינה פנטזי נטוורק כי מינתה כיועץ את רונן יוסטר, אחרי שאתמול דיווחה כי הוא התפטר מתפקידו כדירקטור בחברה. על-פי הדיווח, במסגרת הייעוץ יתבקש יוסטר לסייע לחברה לגייס כוח אדם מתאים בתחום הבלוקצ'יין, כדי שהחברה תוכל לבחון את כניסתה לתחום.

מחיר הביטקוין עלה היום בכ-18%, נכון לשעות הצהריים, והגיע לכ-16.5 אלף דולר, לפי נתוני אתר CryptoCompare. שווי שוק הביטקוין נאמד כיום ביותר מ-278 מיליארד דולר. מתחילת השנה זינק מחירו של המטבע הדיגיטלי ביותר מ-1,600%. אתמול בלילה התחילה בורסת Cboe משיקגו לאפשר מסחר בחוזים עתידיים על הביטקוין, וביום שני הבא תפתח את המסחר לחוזים כאלה מתחרתה הגדולה, קבוצת CME, המפעילה ארבע בורסות בארה"ב. מהלך זה עשוי לפתוח את דלתות שוק הביטקוין לזרם השקעות של גופים מוסדיים, ובמקביל גם להקל על סוחרים את האפשרות להמר על ירידת מחיר של הביטקוין. 

הזינוק החלומי ביטקוין
 הזינוק החלומי ביטקוין

משאבי טבע ממשיכה לעלות

פנטזי נטוורק פעלה עד לאחרונה בתחום הגיימינג. בחודש אוקטובר האחרון אישר דירקטוריון החברה את מכירת פעילותה לכמה ממנהליה ועובדיה, וזאת בעקבות האכזבה של בעלי מניות בחברה, בראשות גל ארז (עם כ-9% מההון, שמונה לאחר גיבוש מתווה העסקה ליו"ר) ממצבה העגום של החברה, שלא הצליחה לייצר הכנסות משמעותיות והפסדיה הלכו ונערמו. מלבד ארז, בעל עניין נוסף בחברה הוא זאב ברונפלד, עם כ-6% מההון, ועיקר יתרת המניות (כ-85%) נמצאות בידי הציבור.

בכך תהפוך הפלטפורמה הבורסאית לשלד, וזאת כשנתיים בלבד (אוקטובר 2015) לאחר שפעילותה של פנטזי מוזגה לתוך מה שהיה אז השלד הבורסאי של ביוסל.

פעילותה של פנטזי נטוורק התרכזה בפיתוח משחקים אינטרנטיים להרכבת "נבחרת חלומות" בענפי ספורט קבוצתיים, ובמסגרת זו בוחרים המשתתפים שחקנים מאחד מענפי הספורט הבולטים, דוגמת כדורגל, כדורסל, פוטבול, בייסבול ועוד, ומתחרים בבחירותיהם של המשתתפים האחרים. בסיכום המחצית הראשונה של השנה, פנטזי נטוורק, הנושאת הערת "עסק חי" בדוחות, הציגה הפסדים של קרוב ל-6 מיליון שקל, שהצטרפו להפסד של 21 מיליון שקל ב-2016 כולה, ובקופתה היו מזומנים ושווי מזומנים של כ-8 מיליון שקל.

מניית פנטזי נטוורק
 מניית פנטזי נטוורק

משאבי טבע קפצה 6,000% בחודשיים

לא מן הנמנע כי בפנטזי נטוורק לקחו בחשבון את הטירוף שמתרחש לאחרונה בבורסה בת"א סביב מניית משאבי טבע - השלד הבורסאי הנושא הערת "עסק חי" בדוחות.

מאז הודיעה החברה של רועי סבג באמצע אוקטובר כי היא בוחנת כניסה לתחום הבלוקצ'יין ואף משנה את שמה ל"בלוקצ'יין הולדינגס", זינקה מניית החברה ביותר מ-6,000% (ממחיר של 105 אגורות לפני כחודשיים למחיר של 65 שקלים היום בצהריים).

היום המשיכה מניית משאבי טבע לעלות, בשיעור של כ-17% נכון לשעות הצהריים, ומחזור המסחר היומי שלה הגיע ליותר -30 מיליון שקל. אתמול דיווחה משאבי טבע לבורסה כי חברת מיטב דש תחדל לפעול כעושה שוק בנייר הערך שלה. נכון להיום נסחרת משאבי טבע לפי שווי חברה של יותר מ-970 מיליון שקל.

מדובר בשווי שוק גבוה משל חברות ענק ותיקות ומבוססות, בעלות פעילות ענפה כמו בנק דקסיה ישראל (שווי נוכחי של 913 מיליון שקל), בית ההשקעות מיטב דש (877 מיליון שקל), תדיראן הולדינגס (838 מיליון שקל), חברת התיירות איסתא (815 מיליון שקל) וחברת התעופה אל על (782 מיליון שקל).

כפי שפורסם ב"גלובס", משאבי טבע הודיעה בתחילת השבוע על אישור הסכם המיזוג שלה עם חברת באקבון הקנדית, הפועלת בתחום של כריית מטבעות דיגיטליים. על פי ההסכם יונפקו 50 מיליון מניות של משאבי טבע לבאקבון - כך שבסופו של דבר, מספר המניות הכולל של משאבי טבע יהיה 66.6 מיליון - פי ארבעה ממספר המניות כיום. מהלך כזה עשוי להזניק את שווי החברה הממוזגת פי ארבעה משוויה הנוכחי, לשווי של כ-4 מיליארד שקל. נזכיר כי עד לפני כחודש וחצי, נסחר השלד הבורסאי של סבג לפי שווי חברה של כ-15 מיליון שקל בלבד.

בחברה הממוזגת תחזיק באקבון ב-75% מהמניות, ובעלי המניות הקיימים של משאבי טבע, ובראשם סבג, יחזיקו ב-25%.

זאת, לעומת מבנה השליטה הנוכחי במשאבי טבע, שלפיו סבג מחזיק בכ-50% ממניות החברה. סבג, 32, יצק בעבר מכרות זהב וברזל שבבעלותו לתוך משאבי טבע, אגב דיווחים אודות פוטנציאל כלכלי של מיליארדי דולרים, אבל זה לא מומש עד היום.

פנטזי נטוורק

תחום פעילות מתוכנן: טכנולוגיית בלוקצ'יין

יו"ר: גל ארז

בעלי מניות בולטים: גל ארז (9%), זאב ברונפלד (6%)

תוצאות 1-6/2017:

הכנסות: 49 אלף שקל

הפסד: 5.6 מיליון שקל

מזומנים: 8.1 מיליון שקל

הון עצמי: 21.3 מיליון שקל

שלדי הביטקוין
 שלדי הביטקוין