שלג כבד באירופה מוביל לביטולים ועיכובים של טיסות רבות

אל-על, וויז אייר, איזי ג'ט וחברות נוספות יבטלו טיסות ■ "חוק טיבי", המעניק פיצויים במטרה של עיכובי או ביטולי טיסות, לא חל במקרים של שינוי בלוח הטיסות עקב מזג-אוויר סוער

מטוס / צילום: shutterstock
מטוס / צילום: shutterstock

מזג-האוויר המושלג באירופה הוביל לביטולי טיסות ולהמראות בעיכובים בשעות אחר-הצהריים והערב.

אל-על נאלצה לדחות את טיסותיה, כך בקו תל-אביב-אמסטרדם ובקו ללונדון (לוטון). העיכובים נובעים בין היתר מתגובות שרשרת, כלומר טיסה שמעוכבת מובילה לעיכוב טיסה נוספת שאותו מטוס אמור היה לבצע.

שלג כבד שפוקד מדינות רבות במערב אירופה הוא שמוביל לשיבושים בלוח הטיסות בקרב חברות תעופה שונות ובעיקר מבין אלה שמבצעות טיסות מאנגליה. כך למשל טיסת איזי ג'ט, שהייתה אמורה לנחות הערב בשעה 18:40, בוטלה; וכמוה גם טיסת וויז אייר, שהייתה אמורה לנחות מלונדון (לוטון) בשעה 19:20.

טיסת אל-על, שאמורה הייתה להגיע ב-19:20 מאמסטרדם, צפויה לנחות ב-23:15, כשהשיקול של אל-על מוקדם יותר היה לא לצאת לכיוון נמל התעופה המושלג באמסטרדם - ולמעשה טיסת ההלוך מתל-אביב יצאה בעיכוב של 3 שעות בשעות אחר-הצהריים.

גם טיסת קוד שייר של לופטהנזה (בריסל איירליינס/יונייטד ואול ניפון) שיועדה להגיע הלילה מפרנקפורט בוטלה. לוח הטיסות של רשות שדות התעופה מבשר על ביטול הטיסות של איזי ג'ט ו-וויז אייר, שהיו אמורות להמריא מתל-אביב ללונדון.

נזכיר כי חוק התעופה הקובע פיצוי במקרים של ביטולים או של עיכובים בטיסות לא חל במקרה של שינוי בלוח הטיסות עקב מזג-אוויר סוער - גורם שלחברות התעופה אין שליטה עליו.