אטיוניטי מגייסת 20 מיליון דולר בהנפקה משנית בנאסד"ק

חברת הטכנולוגיה הישראלית מספקת פתרונות תוכנה שמאפשרים גישה, ניהול, שיתוף והפצת נתונים, והיא נסחרת ברשימה המשנית של בורסת נאסד"ק

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

בסוף הרבעון השלישי היו בקופתה של חברת הטכנולוגיה אטיוניטי  כ-7.3 מיליון דולר, וכעת הסכום צפוי לגדול בכ-20 מיליון דולר. אטיוניטי הודיעה אתמול על כוונתה לבצע הנפקת הון והיום עדכנה על תמחור ההנפקה. החברה תנפיק כ-3 מיליון מניות חדשות במחיר של 6.75 דולר למניה, שנמוך ב-6.5% ממחיר הנעילה אתמול, ותגייס 20 מיליון דולר.

הסכום עשוי לגדול בעתיד בעוד כ-3 מיליון דולר, משום שלחתמים בהנפקה ניתנת אופציה לרכישת עוד כ-445 אלף מניות נוספות במחיר זהה. החתמים המלווים את החברה בהנפקה הם וויליאם בלייר, Needham & Company ו-Roth Capital.

ההנפקה מבוצעת על בסיס תשקיף מדף קיים שמאפשר לחברה לגייס עד 50 מיליון דולר. אטיוניטי מכפר סבא מספקת פתרונות תוכנה שמאפשרים גישה, ניהול, שיתוף והפצת נתונים, והיא נסחרת ברשימה המשנית של בורסת נאסד"ק לפי שווי שוק של 125 מיליון דולר לאחר עלייה של 14.8% במחיר המניה בשנה האחרונה.

אטיוניטי מציינת כי תשתמש בכספי ההנפקה לבצע את התוכנית האסטרטגית שלה, בין היתר באמצעות הרחבת פעילויות המכירות, השיווק והמו"פ של החברה, כמו גם רכישות וביצוע השקעות, וכן לצרכי הון חוזר וצרכים כלליים אחרים. ההנפקה צפויה גם, כך נראה, להרחיב את בסיס המשקיעים של אטיוניטי שכיום יש בה רק משקיע מוסדי אחד, ילין לפידות המחזיק בכ-7%. בעלי המניות הגדולים בחברה הם שמעון אלון, יו"ר ומנכ"ל אטיוניטי, שמחזיק ב-9.8% ממניות החברה; והדירקטור רון צוקרמן, שמחזיק בקרוב ל-5%.

בשלושת הרבעונים הראשונים של 2017, הכנסותיה של אטיוניטי צמחו ב-12.6% והסתכמו ב-43.8 מיליון דולר, כאשר ההכנסות התחלקו כמעט שווה בשווה בין מכירת רישיונות תוכנה לבין שירותים ותחזוקה. לפי כללי החשבונאות המקובלים, החברה רשמה בתקופה זו הפסד נקי של 5.1 מיליון דולר, צמצום של 51.3% לעומת ההפסד שנרשם בתקופה המקבילה ב-2016. על בסיס Non-GAAP, בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים, ההפסד הנקי הסתכם ב-1.6 מיליון דולר, כאשר ברבעון השלישי נרשם רווח נקי של 752 אלף דולר (כ-4 סנט למניה).

לפני מספר חודשים דיווחה אטיוניטי על עסקה גדולה: הסכם OEM עם חברת טכנולוגיות מידע מובילה ששמה לא נמסר, אשר תשלב את הטכנולוגיה של אטיוניטי לצורך הובלת נדידת נתונים במסדי ובמחסני נתונים. העסקה היא לשלוש שנים, ותניב לחברה הכנסות של 9 מיליון דולר, עם אופציה לעבור את הסכום באמצעות הרחבת השירותים. לאחר התקופה יוכל השותף להאריך את ההסכם בשלוש שנים נוספות או להמיר את ההסכם השנתי לרישיון תמידי תמורת 10 מיליון דולר.