דוהר קדימה: מחיר מטבע ביטקוין - מעל 12 אלף דולר

המטבע הדיגיטלי הפופולרי ביותר ממשיך לשבור שיאים ■ אחד הגורמים לראלי המטורף: תמיכתן של רשויות רגולטוריות בארה"ב במסחר בחוזים עתידיים על המטבע

ביטקוין / צילום: רויטרס Benoit Tessier
ביטקוין / צילום: רויטרס Benoit Tessier

מחיר הביטקוין עלה בשעות האחרונות מעל לרמת שיא של 12 אלף דולר למטבע, למרות החששות הגוברים בשווקים באשר לערכו האמיתי של המטבע ולהשערות בדבר קיומה של בועה מסיבית בשוק המטבעות הדיגיטליים.

המסחר במטבע הדיגיטלי הפופולרי ביותר קיבל רוח גבית מרשויות רגולטוריות בארה"ב, שהודיעו כי יאפשרו לקבוצות המסחר בחוזים עתידיים, CME ו-CBOE, להציע מסחר בחוזים עתידיים על המטבע. 

גם בישראל זכה המסחר במטבע להתייחסות רגולטורית לאחרונה, כאשר יו"ר רשות ני"ע הפורש, שמואל האוזר, התבטא השבוע ואמר כי "אין מנוס מ'לעשות סדר' בתחום המטבעות הדיגיטליים. חייבים להבחין בין בלוקצ'יין, ביטקוין, ו-ICOs. אמנם בלוקצ'יין היא טכנולוגיה לגיטימית שתהיה חלק מחיינו. אנחנו נאמץ אותה והיא תאפשר הורדת עלויות למשקיעים ביטקוין הוא אמצעי תשלום דיגיטלי שדומה כי ערכו יצא משליטה. בנוגע אליו יש סכנה שמדובר בבועה, שאחד המאפיינים שלה הוא תופעת העדר". (לסיפור המלא)

מחיר הביטקוין נסק השנה בצורה מעוררת פליאה, לאחר שמטבע אחד נסחר בתחילתה במחיר נמוך מ-1,000 דולר - וכעת, כאמור, הגיע לרמות הגבוהות מזו פי כמה וכמה.