ניאון השלימה גיוס של 106 מיליון דולר לקראת הנפקה

כלל תעשיות ביוטכנולוגיה הבורסאית הודיעה כי חברת הסרטן האמריקאית Neon, שבה היא מחזיקה 5%, השלימה גיוס של 106 מיליון דולר

חיסונים ויקל Vical / צילום: shutterstock
חיסונים ויקל Vical / צילום: shutterstock

כלל תעשיות ביוטכנולוגיה הבורסאית הודיעה היום (ד') כי חברת הסרטן האמריקאית Neon, שבה היא מחזיקה 5%, השלימה גיוס של 106 מיליון דולר. החברה כבר דיווחה בתחילת השנה על גיוס של 70 מיליון דולר, וכעת היא מגדילה אותו ב-36 מיליון דולר נוספים.

כת"ב נסחרת לפי שווי של 501 מיליון שקל. בשנה האחרונה עלתה מנייתה 20% כאשר בחודשים האחרונים היא שומרת על יציבות.

הסבב שהוגדר כגיוס לקראת הנפקה ציבורית. על פי היקף הגיוס, ניתן להניח כי שווי ניאון בהנפקה עשוי להגיע למאות רבות של מיליוני דולרים.

ניאון עוסקת בתחום הטיפול בסרטן. כת"ב יכולה להרוויח מהצלחה ניאון גם בדרך עקיפה, שכן חברת וודנטרה בה מחזיקה כת"ב 70%, חתמה לאחרונה על הסכם שת"פ עם ניאון. על פי ההסכם ניאון, המפתחת חיסונים נגד סרטן, תשתמש בטכנולוגיה של וודנטרה לשיפור התגובה החיסונית. ניאון מממנת את הניסויים בטכנולוגיה המשולבת.
כת"ב פרסמה בתחילת 2017 כי היא מתכננת ארבע הנפקות של חברות פורטפוליו שלה בנאסד"ק עד סוף 2018: של החברות גמידה סל ביוקנסל הישראליות במהלך 2017, ושל ניאון ו-Luc ב-2018. בינתיים לא נערכו הנפקות, אולם כל החברות גייסו הון והתחמשו בצוות המחזק את מצבן לקראת הנפקה אפשרית ב-2018, והתוכנית היא עדיין להנפיק את ארבעתן. כעת נראה כי Neon תהיה הראשונה מביניהן לממש את ההבטחה.

בגיוס ב-Neon השתתפו בין היתר הקרנות: פידליטי, וולינגטון, Pharmstandard, Arrowmark, Nextech Invest, Hillhouse Capital, Casdin Capital וכן Access Industries שבבעלות לן בלווטניק, בעל השליטה בשרשור בכת"ב, כך שבלווטניק משקיע בחברה בשני אפיקים המהווים יחד 13% מהחברה. אחזקה זו מקנה לקבוצה זכות למנות חבר דירקטוריון בחברה.

Neon הודיעה כי בכוונתה להשתמש בכספי ההשקעה לצורך המשך פיתוח המוצר העיקרי שלה, NEO-PV-01, חיסון מותאם אישית לחולים בסרטן, הנבחן כעת בניסוי קליני Phase 1b (ניסוי בטיחות ויעילות ראשונית). כמו כן תנצל את הסכום לצורך המשך פיתוח מוצרים נוספים הנמצאים כיום בשלב פיתוח פרה קליני.

הטכנולוגיה של Neon היא תוצר של מחקר רב שנים שהתנהל ב- Broad Institute (מכון לפיתוח תרופות שהוקם על ידי אוניברסיטת הרווארד ו-MIT) וב- Dana Farber Cancer Institute (בי"ח מוביל לטיפול בחולי סרטן).