ישראל ונאט"ו חתמו על הסכם לשיתוף מידע ביטחוני

אחרי כמה שנות קיפאון ולאחר הסכם הפשרה בין ישראל לטורקיה, חתמו הצדדים על ההסכם ■ רה"מ נתניהו אמור לצאת לבריסל בעוד כ-10 ימים ולהיפגש שם גם עם מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג

בנימין נתניהו באום/ צילום רוייטרס
בנימין נתניהו באום/ צילום רוייטרס

אחרי כמה שנות קיפאון ושיפור היחסים בין ישראל לנאט"ו (הברית הצפון-אטלנטית) שהחל בזכות הגעת ישראל להסכם פשרה עם טורקיה בנושא המרמרה, נחתם החודש הסכם לשיתוף מידע ביטחוני. ההסכם נחתם בין ראש משרד הביטחון של נאט"ו, וונדי בשנאן, וראש המלמ"ב, ניר בן-משה, מטעם משרד הביטחון הישראלי.

ההסכם בעל חשיבות בנושא העמקת העברת המודיעין בין ישראל לנאט"ו ובדגש על עליית כוחות טרור בצפון אפריקה ומדינות אחרות באזור. 

עם ההגעה לפשרה עם טורקיה, כאמור, הוצב שגריר ישראל לנאט"ו, רוני (אהרון) לשנו יער, המשמש במקביל גם כשגריר ישראל לאיחוד האירופי. פתיחת הנציגות בתוך משרדי נאט"ו, על אף שנראית לכאורה כעניין טכני, היא בעלת משמעות גדולה, והיא הובילה בין השאר לנוכחות ישראלית משמעותית בתוך דיונים בנאטו וגם לחתימה על ההסכם לשיתוף-פעולה מודיעיני.

בנוסף, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמור לצאת לבריסל בעוד כ-10 ימים ולהיפגש שם גם עם מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג.

בנוסף ייפגש נתניהו עם שרי החוץ של האיחוד האירופי. אתמול (ג') יצאה הודעה רשמית של שרת החוץ של האיחוד, פרדריקה מוגרני, על הפגישה הצפויה עם נתניהו ביום ב', 11 בדצמבר. הפגישה תתקיים בשולי פגישת מועצת יחסי החוץ של האיחוד באותו היום. בשבוע הבא יבקר בישראל נשיא המועצה האירופית, דונלד טוסק (המקבילה של האיחוד לתפקיד ראש הממשלה). בהודעת האיחוד על הגעת טוסק לישראל נאמר כי הוא ידון עם נתניהו ביחסים בין האיחוד האירופי לישראל ונושאים אזוריים.

יצוין כי ביקור נתניהו בבריסל, במיוחד בקריית האיחוד האירופי, היא נדירה. 22 שנים חלפו מאז ביקור ראש ממשלה ישראלי אחרון שם. היחס הבילטרלי בין ישראל לאיחוד היה מתוח לאורך השנים.