עליות בסיום המסחר בבורסה; מניית בנק אגוד עלתה בכ-5%

דוח בנק הפועלים: ההפרשות בגין החקירה בארה"ב וסגירת פועלים שווייץ חתכו את הרווח הנקי ל-469 מיליון שקל ■ מזרחי טפחות חתם על הסכם לרכישת בנק אגוד ■ טבע זינקה לאחר שהחברה הכריזה על ארגון מחדש הכולל שינויים מהותיים בהנהלה

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב נסגרה היום (ג') במגמה חיובית, על רקע עליות שערים בבורסות אירופה ובחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט.

 

המסחר בוול סטריט הושפע אמש משני גורמים מרכזיים: מבול המכירות של עונת החגים והתקדמות בתוכנית להפחתות מס בארה"ב. על-פי סקרים שפורסמו בארה"ב, כמעט 70% מהאמריקאים ביצעו רכישה כלשהי בסוף השבוע האחרון, נתון שמצביע יותר מכל על עוצמת הכלכלה האמריקאית ומידת האמון של הצרכנים בה.

בבורסה המקומית, ישורת אחרונה של עונת הדוחות, והבוקר דיווח בנק הפועלים  על תוצאותיו הכספיות לרבעון השלישי של השנה, הכוללות הפרשות משמעותיות בגין החקירה בארה"ב (280 מיליון שקל) וסגירת פועלים שווייץ (110 מיליון שקל). בשורה התחתונה, כצפוי, מדווח הבנק על נפילה ברווח הנקי ל-469 מיליון שקל, לעומת 699 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד. [לסיפור המלא]

רמי לוי  סיכמה הבוקר את הרבעון השלישי של 2017, עם עלייה של 3.2% בהכנסות ל-1.28 מיליארד שקל, לעומת 1.24 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי ברבעון עלה ל-22.3%, בהשוואה ל-21.4% ברבעון הקודם וכ-21.8% ברבעון המקביל ב-2016. בשורה התחתונה מדווחת החברה על עלייה ברווח הנקי ל-30.3 מיליון שקל, לעומת 29.7 מיליון שקל רווח ברבעון השלישי אשתקד.

גם קבוצת דלק  ובזק  צפויות לדווח השבוע.

מזרחי טפחות  הודיע הבוקר כי חתם על הסכם לרכישת בנק אגוד . החתימה התבצעה ארבעה חודשים אחרי שהודיע הבנק כי הוא במגעים לרכישתו לצורך מיזוג לפי מכפיל של 0.6 על ההון של אגוד. ואכן מזרחי טפחות אומר במילתו, והעסקה צפויה להתבצע לפי מכפיל זה, כלומר לשקף לבנק שווי של 1.4 מיליארד שקל, בדומה לשווי השוק הנוכחי שלו. ממבנה העסקה עולה כי לפני ביצועה יחלק הבנק דיבידנד של 100 מיליון שקל לבעלי המניות, ורק לאחר מכן יימכר למזרחי טפחות. מכיוון שהרכישה מתבצעת בשווי נמוך מההון של אגוד, היא צפויה להניב למזרחי טפחות רווח הון של מעל 900 מיליון שקל.

בתגובה, הודיע ועד עובדי בנק אגוד על השבתה וסגירת הסניפים החל מ-10:00.

טבע זינקה לאחר שהחברה הכריזה על ארגון מחדש הכולל שינויים מהותיים בהנהלה. זאת, לפי הודעת טבע, במטרה לשפר את המיקוד העסקי ולהגביר את יצירת הערך. בטבע מציינים כי "המבנה הארגוני החדש ימנף את יתרון הגודל של טבע, יגביר את הגמישות ואת היעילות ויספק מגע קרוב יותר לשווקים".

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]