הבינלאומי מצטרף לפועלים ודיסקונט בהפעלת לחץ על אלוביץ'

שלח מכתב ובו דרישה להגעה בהקדם להסדר חוב בטרם הליכה לצעדים משפטיים ■ החוב של יורוקום לבנק הבינלאומי: 28 מיליון שקל

שאול אלוביץ / צילום: רפי קוץ
שאול אלוביץ / צילום: רפי קוץ

הבנק הבינלאומי מיישר קו עם בנק הפועלים ובנק דיסקונט ושולח היום ליורוקום תקשורת מכתב, ובו נקבע אולטימטום להגעה להסדר חוב בטרם הליכה לבית המשפט. הבנק הבינלאומי הוא הנושה הקטן יותר ביורוקום תקשורת והיקף החוב שלו מוערך ב-28 מיליון שקל לעומת חצי מיליארד שקל לדיסקונט ו-400 מיליון שקל לבנק הפועלים. 

יורוקום תקשורת שבשליטת שאול אלוביץ' מנסה מזה כמה חודשים לגבש הסדר חוב עם נושיה. ביום חמישי שעבר החליט בנק הפועלים להגביר את הלחץ על החברה שבשליטת שאול אלוביץ' ושלחה מכתב בו הוא מאיים לקחת את החברה לבית משפט. פועלים דורש שאלוביץ יזרים לחברה 100 מיליון שקל במסגרת ההסדר.

יחד עם זאת, בסביבת אלוביץ' מסרבים כרגע להזרמה נוספת, מכיוון שהוא כבר הזרים בארבע השנים האחרונות 250 מיליון שקל ליורוקום. כמו כן, לפועלים יש מחלוקת עם דיסקונט לגבי חלוקת השיעבודים של יורוקום תקשורת, מה שמקשה גם כן על גיבוש הסדר חוב. 

שאר הבנקים דווקא רצו לקדם הסדר עם אלוביץ, אך המכתב של פועלים אילץ אותם ליישר קו ולהצטרף להפעלת הלחץ. ראשון לעשות זה היה דיסקונט ששלח מכתב דומה ליורוקום תקשורת יום אחרי פועלים, וכאמור היום גם הבינלאומי שולח מכתב דומה. 

עו"ד עמי ברלב, היועץ המשפטי של יורוקום וסמנכ"ל במטה יורוקום, מסר בתגובה: "במהלך השנים האחרונות פרעה קבוצת יורוקום למערכת הבנקאית מעל 2 מיליארד שקל, כשבעל השליטה תורם כ-250 מיליון שקלים במקביל ולא מושך כלל דיבידנדים ודמי ניהול מיורוקום הרבה מאוד שנים. קבוצתינו הייתה קרובה מאוד לפרעון מלא של כל חובותיה כשהמקור היה מכירת חלל תקשורת, אך שני אירועי כוח עליון עם אובדן לווייני עמוס 5 ועמוס 6 פגעו במהלך והרעו מצבנו. אנו מאמינים שנצליח להגיע לסיכום עם נושי הקבוצה בשבועות הקרובים ללא התנהלות בבית משפט". 

נציין כי לחברה אחות של יורוקום תקשורת- יורוקום נדל"ן יש חוב של מעל 200 מיליון שקל לקונסורציום בהובלת מזרחי טפחות. מצב החוב שם טוב יותר מבחינת שווי ביטחונות לעומת חוב. יחד עם זאת, גם נושי יורוקום נדל"ן שוקלים את צעדיהם לאור ההתפתחויות, שכן יורוקום תקשורת ערבה לחוב. נושי יורוקום נדל"I עשויים גם כן לשלוח מכתב המתריע מפני סיטואציה בה יורע ממצבם כתוצאה מהליכת החברה אחות, יורוקום תקשורת לבית המשפט.