בכירים בשוק: הנפקת אקוויטי של Wework בישראל לא בקרוב

החברה סיימה סבב פגישות בשוק ההון עם גורמים מרכזיים ומחפשת עסקאות בישראל, אך הנפקה של חברה בסדר גודל של וויוורק לא תתבצע בישראל ■ יחד עם זאת, החברה בוחנת אפשרות לגייס חוב של כמה מאות מיליוני שקלים בארץ

אדם נוימן - מייסד WeWork / צילום: באדיבות WeWork
אדם נוימן - מייסד WeWork / צילום: באדיבות WeWork

בכירי חברת Wework סיימו בימים האחרונים סבב פגישות בשוק ההון הישראלי עם חברת החיתום דיסקונט שוקי הון. סבב הפגישות נועד להציג את החברה למשקיעים הישראלים, ולייצר קשר בין החברה לשוק ההון המקומי.

סבב הפגישות גרר גל של שמועות, לפיו החברה מתכננת הנפקת אקוויטי (IPO) בתל אביב, אולם לבכירי שוק ההון ברור כי הנפקת חברה בשווי של 20 מיליארד דולר לא תוכל להיקלט בשוק המקומי. 

יחד עם זאת, בשל העובדה של-Wework יש זיקה לישראל, ורצון גדול להרחיב הפעילות במדינה, היא שוקלת להנפיק אגרות חוב בבורסה המקומית בהיקף של כמה מאות מיליוני שקלים, וזאת בעיקר כדי לייצר קשר ראשוני ויחסים עם שוק ההון המקומי.

לא מכבר סיימה Wework גיוס מסופט בנק של 4 מיליארד דולר, לפי שווי חברה של 20 מיליארד דולר, ותג המחיר הזה גדול על שוק ההון הישראלי. גורמים המעורים בפרטי סבב הפגישות שערכה החברה בישראל מסרו ל"גלובס" כי הסבירות הגבוהה יותר היא בשלב הראשון שהחברה תנפיק חוב בתל אביב, תבצע הנפקת אקוויטי גדולה בנאסד"ק, ותבצע רישום כפול בבורסה בתל אביב. אך מכיוון שמדובר בתהליך מורכב וארוך, ייקח זמן עד שהמהלך ייצא אל הפועל.

"קברניטי Wework הגיעו לסיור בין יומיים בישראל לפגישה עם המוסדיים והם בוחנים הרבה דברים שהשוק ההון המקומי יהיה חלק בהם, אולם כרגע אין משהו קונקרטי. יש להם את הזווית הישראלית של בעלי מניות ובצוות מוביל ישראלי, והחברה בהחלט עם הפנים לישראל, אך השווי שלה גדול לשוק המקומי. התכנית לבצע הנפקת חוב בתל אביב, הנפקת אקוויטי בנאסד"ק ורישום כפול בתלא ביב היא האפשרות הסבירה ביותר מבחינת החברה, והיא זו שנשקלת על ידי בכיריה. אני מניח שבתקופה הקרובה הם יקבלו החלטות, ויתחילו לעבוד על התכנית", אמר ל"גלובס" גורם מרכזי בשוק ההון שמעורה היטב בפרטי הביקור.