אבנר הופשטיין תובע כ- 600 אלף שקל בשל פיטוריו מגל"צ

העיתונאי ששימש כראש מחלקת התחקירים בתחנה תובע חצי מיליון שקל בגין פגיעה בשמו הטוב והתעמרות לה אחראים לטענתו ראש מחלקת החדשות דאז, אבי ברזילי, ומפקד התחנה לשעבר, ירון דקל ■ דקל: "הופשטיין – קוזאק נגזל"

העיתונאי אבנר הופשטיין הגיש היום לבית הדין האזור לעבודה בתל אביב תביעת פיצויים בהיקף של כ-590 אלף שקל בעקבות פיטוריו מגלי צה"ל במארס השנה. הופשטיין תובע 500 אלף שקל בגין פגיעה בשמו הטוב ובגין התעמרות שעבר לטענתו בתחנה, ועוד כ-90 אלף שקל כפיצוי בגין פיטורים שלא כדין.

בכתב התביעה מעלה הופשטיין - ששימש כראש מחלקת התחקירים בתחנה הצבאית ממארס 2015 ועד שעזב סופית ביוני 2017 - שורה של טענות קשות נגד מפקד התחנה דאז, ירון דקל, וראש מערכת החדשות לשעבר, אבי ברזילי.

הופשטיין טוען כי דקל "העלים עין באופן מתמשך מהטענות על התעמרות ופגיעה בעבודה העיתונאית", טענות שהגיעו גם מצדו של הופשטיין וגם מצד בכירים אחרים בגלי צהל. עוד הוא טוען כי דקל סירב "להיפגש עם הכתבים והעורכים שביקשו לשטוח בפניו את טענותיהם הקשות".

כלפי ברזילי, מעלה הופשטיין בכתב התביעה טענות קשות גם מתחום ההתנהלות העיתונאית וגם בנוגע להתנהלות הבינאישית שכבר הועלו על ידו (ועל ידי אחרים) בעבר. "במהלך חלק מתקופת תפקידו כראש דסק התחקירים בתחנה סבל התובע מסביבת עבודה עוינת, פגיעה מילולית והצרת צעדיו" נכתב בכתב התביעה. ברזילי הפגין לטענת הופשטין "ניטור יתר, בקרה לא מקצועית ומיותרת, דקדקנות יתר והפגנת שליטה באופן בוטה, לא מקצועי בעליל, פוגע ומשפיל, אשר פגעו פגיעה קשה בעבודתו של התובע כראש דסק תחקירים וכעיתונאי".

עוד נטען כי ברזילי "פסל תחקירים ללא נימוק, תוך פגיעה חמורה בשמו הטוב וביחסיו עם מקורותיו; ניסה לחשוף את מקורותיו בנוכחות בכירים אחרים תוך השמעת איומים מפורשים כולל בפיטורים; פגע בתפקודו ובמעמדו המקצועי של התובע ועוד".

לפי הנטען בכתב התביעה של הופשטיין ברזילי אף "פסל ו/ או צינזר ו/ או עצר (ממניעים לא ענייניים) תחקירים בעלי משמעות ציבורית רבה", בין היתר בעניינים שנגעו לחברת שיכון ובינוי, הקרן הקיימת לישראל, מטה הבחירות של עמיר פרץ, אוניברסיטת בר אילן ועוד.

כאמור, הופשטיין טוען גם כי פיטוריו נעשו בצורה לא חוקית, בין היתר על רקע העובדה שהשימוע שנערך לו היה "שלא כדין ולא בתום לב". שכרו של הופשטיין בגל"צ עמד על כ-7,070 שקל ברוטו בחודש עבור חצי משרה, ועבור האופן שבו נערך הליך הפיטורין הוא דורש פיצוי בהיקף של שכר עבודה של 12 חודשים שמסתכם בכ-85 אלף שקל. בנוסף, לטענתו, פיטוריו יצאו לפעול בין היתר "משום שלקח חלק בהתארגנות עיתונאים בכירים לטובת ניסיון להחזיר את סדר העבודה התקין בתחנה".

מטעם גלי צה"ל ומטעמו של אבי ברזילי לא נמסרה עד כה תגובה. ירון דקל מסר את הדברים הבאים: "גלי צה"ל פעלה עשרות שנים ובהצלחה יתרה, גם ללא מחלקת תחקירים. אני הבאתי את אבנר הופשטיין לתפקיד, אך כשצה"ל מקצץ וסוגר טייסות וחטיבות גם מחלקת תחקירים בגל"צ יכולה להיסגר. אנשי קבע ואזרחים נוספים איבדו את מקום עבודתם ונפגעו בתהליך הקיצוצים הכואב של תר"ש גדעון עליו החליט הרמטכ"ל, אך פעם אחר פעם רק שמו של הקוזאק הנגזל אבנר הופשטיין מקבל הדים בתקשורת".