ReWalk גייסה 7.2 מיליון דולר בדיסקאונט - והמניה צללה ב-15%

עיקר הסכום מיועד למימון הניסוי הקליני המתקרב במוצר החברה לטיפול בנפגעי שבץ

חברת הרובוטיקה ReWalk,שפיתחה מערכת להולכה של משותקים בגפיים התחתונות, הודיעה במהלך סוף השבוע על גיוס על בסיס תשקיף מדף של 7.2 מיליון דולר. ההנפקה בוצעה במחיר של 1.05 דולרים, דיסקאונט של 24% על מחיר המניה בשישי בבוקר. במהלך המסחר ביום שישי צנחה המניה ב-14.8% למחיר של 1.15 דולר, שווי השוק של החברה הוא כעת 25.3 מיליון דולר בלבד. חתם ההנפקה היה National Securities Corporation.

הגיוס מגיע על רקע פרסום דוחות הרבעון השלישי של החברה לפני כשבוע, בעקבותיו חלה עלייה קלה במחיר המניה. ReWalk רשמה גידול של 46% בהכנסות בתשעת החודשים הראשונים של 2017 לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ל-6.2 מיליון דולר - עדיין נמוך במונחי חברות מכשור רפואי אמריקאיות, אבל כבר לא סכום זניח. החברה עדיין מפסידה, 20 מיליון דולר בשלושת הרבעונים הראשונים, ואת הרבעון השלישי היא סיימה עם מזומנים בהיקף של 12.9 מיליון דולר.

חלק משמעותי מהסכום שגייסה, תקצה החברה כנראה למימון הניסוי הקליני המתקרב שלה, במוצר לטיפול בנפגעי שבץ. הניסוי אמור להתחיל במהלך 2018 ולהסתיים לקראת סוף השנה, כאשר השקת המוצר מתוכננת לתפר שבין 2018 ל-2019.

שוק נפגעי השבץ גדול יותר משמעותית מאשר שוק משותקי הגפיים התחתונות, אם כי הלקוחות בו פחות מתאימים לשימוש במכשיר - הלקוח האידיאלי למכשיר הוא חזק בפלג גופו העליון שאינו משותק, ובעל מוטיבציה גבוהה במיוחד לחזור לחיים רגילים (עניין מורכב יותר כשמדובר באדם שנפגע גם קוגניטיבית). הכוונה היא להתאים את המוצר לשימושו של קהל זה. בהמשך מתוכנן המכשיר ליישום בקהלים נוספים - חולי טרשת נפוצה, פרקינסון ועוד.

שוק פוטנציאלי של עד מאות מעטות של מיליוני דולר

המוצר לשבץ יימכר בעיקר לשיקום בקליניקות, ולא כמוצר ביתי שמהווה חלק מאורח חיים עצמאי של המשותק. החברה מסרה בשיחת הוועידה שלה אחרי הדוחות (שלא עוררה עניין רב בקרב המשקיעים לעומת שיחות קודמות של החברה) כי קיימות כ-2,000 קליניקות בארה"ב. המחיר של מוצר זה צפוי להיות נמוך משל המוצר הביתי להולכת משותקים - כ-20 אלף דולר לעומת כ-70 אלף דולר. לדברי החברה, כל קליניקה עשויה לרכוש כמה מכשירים, כך שמדובר בשוק פוטנציאלי של עשרות עד מאות מעטות של מיליוני דולרים. בהמשך, ייתכן גם מוצר ביתי.

המוצר הביתי של רי-ווק למשותקי גפיים הצליח פחות מן הצפוי בשל בעיות בנוחות שימוש ובעיקר עיכובים בשיפוי הביטוחי, שכן החברה עוד לא הצליחה לאסוף מספיק מידע המראה כי המוצר מועיל לבריאות המטופלים, מעבר לתועלת לרווחתם הרגשית.

במכירה לקליניקות המודל העסקי פשוט יותר, ואין צורך בחינוך שוק מאתגר כמו במקרה של הטמעת מוצר ביתי, וניתן להשוות את תועלות המוצר לאלה של מוצרים קיימים שכבר משופים על ידי חברות הביטוח. החיסרון של מצב זה הוא שהבידול של המוצר בשימוש בקליניקות הוא פחות ברור, לעומת מוצרים אחרים המביאים את המטופל למצב מאונך.