השנור הממלכתי

70 שנים חלפו, עם ישראל חי בארצו, אבל תרבות הקבצנות הגלותית עוד חיה ובועטת

מירי רגב
מירי רגב

חגיגות ה-70 של מדינת ישראל נפתחו אתמול. לא בטקס מרגש, שציין את נס התיישבות היהודים באדמת הקודש ואת חלקם של ניצולי השואה בתקומתה של הארץ, אלא בהכרזה ממלכתית על שנור. בישיבתה השבועית אישרה הממשלה לנציגויות ישראל בעולם לגייס תרומות לצורך עריכת אירועים בסכום כולל של עד 20 מליון שקל. לצורך העניין הוחלט להקים ועדה משותפת של משרדי התרבות והחוץ, שתנהל מסע שנור חדש בחסות המדינה.

70 שנים חלפו, עם ישראל חי בארצו, אבל תרבות הקבצנות הגלותית עוד חיה ובועטת לכל הכיוונים, כאילו לא מדובר במדינה עשירה ואחת הכלכלות החזקות בעולם, שצלחה משברים פיננסים עולמיים בהצטיינות. אז מה אם יש לנו עודף תקציבי של 20 מליארד שקל? איך נוותר על פוזת ההתקרבנות האומללה ובלויית הסחבות, ועל העמידה בקרן הרחוב עם פחית מעוכה.

אין לנו בושה. בכל שנה מתקיים ערב הצדעה שנתי לחיילי צה"ל של "ארגון ידידי צה"ל" בארה"ב ופנמה, שמארחים חיים ושריל סבן ומתקיים במלון פאר בלוס אנג'לס. העשירים היהודים מתים על צה"ל - וצה"ל, מצידו, שולח להם חיילים גיבורים ומפורסמים, חלקם בסדיר, כדי שיסחטו מהם מיליונים. נכים וניצולי פיגוע הם קלף חזק אצל אחינו בגולה, ולראיה 54 מליון הדולרים שנאספו שם לתפארת צבא ההגנה לישראל.

זה המקום להזכיר שתקציב הבטחון נאמד השנה בכ-52 מליארד שקל (לא כולל סיוע חוץ אמריקני - 38 מיליארד דולר על פני 10 שנים) ושר הבטחון אביגדור ליברמן דורש להגדילו בעוד 4 מיליארד שקל. זהו תקציב מספיק גדול כדי לא להזדקק לאותם 54 מיליון הדולרים שנתרמו בנשף הגאלה החגיגי.

למה אנחנו עושים את זה לעצמנו? מאותה סיבה שקק"ל ממשיכה להתרים את אותם יהודים טובים למען קניית אדמות א"י, כאילו אנחנו נמצאים בשנות ה-30 של המאה הקודמת, והוציאה את גלעד שליט למסע סוחט ארנקים ברחבי העולם: כדי לקיים את מנגנוני השנור המנופחים בחסות מדינת ישראל ובאצטלה של מסכנות אינסופית שכבר לא הולמת אותנו יותר.

אחרי 70 שנים, מדינת ישראל הרשמית צריכה להתנער מהקבצנות המשפילה הזו, להפנים שאפשר להיגמל מפטמותיהם הדשנות של יהודי העולם, כי כבר שבעה עשורים אנחנו נועצים שיניים חדות בבשר המנגלים המסורתי שלפני הזיקוקים בה' באייר.

כל הפונקציונרים, שוחרי ההתחככות בעשירים ומפורסמים, שארגון ערבי התרמה כאלה משאיר אותם בג'וב המפנק, כל אלה שהתרגלו לטוס בעולם במחלקות ראשונות, להוציא משלחות מכובדים לישראל ולגור בפופיק של מנהטן, יעשו הכל כדי לשמור על השמנת שלהם. אנחנו צריכים להתנגד להם בכל הכוח.

קיבוץ נדבות בעולם לטובת אזרחיה וחייליה של ישראל בחסות המדינה, הוא ביזוי שמנו והשפלה של כולנו. אם יהודי העולם מרגישים צורך עז לסייע לנו, הם מוזמנים לעשות את זה באמצעות ארגונים פרטיים, שמכוונים למטרות ספציפיות, כי תם עידן הקבצנות.