להבה התחילה בשת"פ אסטרטגי עם פיוניר, בדרך למיזוג

חברת להבה, שמנהלת תיקים בהיקף של כמיליארד שקל, העבירה את משרדיה מתל-אביב למקום מושבה של קבוצת פיוניר בהרצליה פיתוח

דפנה גונן / צילום: תמר מצפי
דפנה גונן / צילום: תמר מצפי

לקראת מיזוג נוסף בתעשיית ניהול התיקים? ל"גלובס" נודע כי חברת ניהול התיקים והפמילי אופיס פיוניר וחברת ניהול התיקים להבה נמצאות, לפי הערכות, במגעים למיזוג פעילויות להבה בתוך פיוניר. לפי שעה, עדיין לא נעשתה פנייה בעניין לרשות ניירות ערך, אבל להבה כבר העבירה את משרדיה מתל-אביב למקום מושבה של פיוניר בהרצליה פיתוח. נכון לעכשיו לא מדובר בעסקה חלוטה, והצדדים עדיין לא סיכמו על מיזוג, אבל התחילו בשיתוף-פעולה "אסטרטגי".

ל"גלובס" נודע עוד כי להבה העבירה באחרונה ללקוחותיה מכתב, שבו מסרה: "אנו שמחים לעדכן על שיתוף-פעולה אסטרטגי ארוך טווח בין חברת להבה לבין חברת פיוניר ניהול הון, הקורם עור וגידים בימים אלה. בזכות שיתוף-הפעולה, לשירותים שקיבלת עד היום מלהבה, יתווספו יתרונות רבים עבורך וייפתחו אפשרויות חדשות בפניך, הנובעים מהסינרגיה בין שתי החברות".

עוד צוין במכתב של להבה ללקוחותיה: "כחלק משיתוף-הפעולה, משרדינו עוברים החל בתחילת נובמבר לשכון בצמוד למשרדי פיוניר", כאמור.

פיוניר ניהול הון, שבראשות היו"רים המשותפים עומר גלעין ומונטי הילקוביץ והמנכ"לית דפנה גונן, הוא בית השקעות בעל מוניטין. לפיוניר פעילות ניהול תיקים ופמילי אופיס ענפה, גם עבור לקוחות לא ישראליים, והיא פועלת בישראל, בארה"ב ובקנדה, באמריקה הלטינית, באירופה ובדרום אפריקה, ואחראית על נכסים בשווי של יותר מ-6 מיליארד שקל.

על פי אתר להבה, לחברה, שבניהול מיכה צ'רניאק, היקף נכסים מנוהל בהיקף של כמיליארד שקל. הפעילות של להבה היא מול לקוחות ישראליים, והיא מנהלת תיקי השקעות בישראל ובחו"ל. באתר להבה צוין עוד כי החברה "התחילה את פעילותה בשוק ההון ב-1992 כחברה שעיקר עיסוקה בניהול תיקי השקעות", ו"ב-2007 הצטרפו לחברה שותפים חדשים - מיכה צ'רניאק וברק הורביץ".

עוד מציינים באתר להבה כי "בשנת 2014 מיזגה לתוכה להבה את בית ההשקעות החיפאי פלטינום, ומנהלי החברה, גדי הבר ואבי מואב, הופכים לשותפים פעילים בבית ההשקעות ומנהלים את הסניף הצפוני של להבה".

על פי נתוני רשות ני"ע, נכון לסוף 2016 היו בישראל 125 חברות בעלות רישיון לניהול תיקים, בהן 18 חברות גדולות והשאר "קטנות". סך הנכסים שנוהל בתיקים המנוהלים על ידי חברות הניהול הסתכם ב-263 מיליארד שקל, וזאת לעומת סך של כ-262 מיליארד שקל בסוף 2015, כ-255 מיליארד שקל בסוף 2014 וכ-234 מיליארד שקל בסוף 2013.