הטיסה בוטלה עקב שביתת הטייסים - ואל-על תפצה ב-6,400 ש'

כך פסק ביהמ"ש לתביעות קטנות ■ מדובר בתביעה אחת מיני רבות העוסקת בשיבושי הטיסות שהתרחשו באל-על בשנה שעברה בעקבות הסכסוך עם ועד הטייסים, שהוביל לביטולי טיסות ולעיכובים רבים

אל על נחיתה  787 / צילום: סיון פרג'
אל על נחיתה 787 / צילום: סיון פרג'

חברת התעופה אל-על תפצה נוסעים בסכום של כ-6,400 שקל, אחרי שטיסתם ארצה בוטלה, וזאת למרות ששובצו בטיסה חלופית - כך פסק בית המשפט לתביעות קטנות בקריות.

מדובר בתביעה אחת מיני רבות העוסקת בשיבושי הטיסות שהתרחשו באל-על בשנה שעברה בעקבות סכסוך הנהלת החברה עם ועד טייסיה - סכסוך שהוביל לביטולי טיסות ולעיכובים רבים.

במקרה הזה דובר על טיסת אל-על מניו-יורק לתל-אביב. בבוקר הטיסה קיבל התובע מייל כי הטיסה המתוכננת חזרה לישראל בוטלה עקב שביתה. לטענת התובע, לאחר שיצר קשר עם אל-על, הוא שובץ לטיסה אחרת, אולם נאלץ לוותר על כרטיסי הטיסה שרכש עבור אשתו במחלקת עסקים, והשניים טסו ארצה במחלקת תיירים משודרגת. פנייתו לאל-על בבקשה לקבל פיצוי הסתיימה בהצעה לפיצוי בסך 200 דולר לכל אחד באמצעות שובר הנחה. מבחינתו דובר על "פיצוי זעום ומזלזל".

אל-על לא הכחישה כי מדובר בטיסה שבוטלה, כשלטענתה "צוות הטייסים שהיה אמור להטיס את המטוס בקו ניו-יורק-תל-אביב לא התייצב לטיסה. משכך, שינוי מועד המראת הטיסה היה בלתי נמנע".

עוד טענה החברה כי היות שסידרה ללקוח טיסה חלופית, והיות שהשביתה הייתה בגדר "עיצומים פתאומיים שאינם בשליטתה", יש לדחות את התביעה.

עמדה זו נדחתה על-ידי השופטת סימי פלג-קימלוב, שהסבירה כי לא ניתן לקבל את עמדת אל-על שלא היה בידיה לצפות את הנסיבות שנוצרו בשל אי-התייצבות הטייסים לטיסה. "אין מדובר באירוע מפתיע וחד-פעמי של הטייסים שבחרו שלא להתייצב לטיסה המיועדת, והנתבעת נתקלה בכך שלא בפעם הראשונה".

את דרישת התובע לקבל פיצוי עבור אשתו שלא טסה במחלקת עסקים השופטת דחתה, אולם קבעה כי יש מקום לפצות את הנוסעים בהתאם לחוק שירותי התעופה הישראלי (חוק טיבי), הקובע פיצוי של 3,070 שקל לכל נוסע. את סך הפיצוי כולל הוצאות משפט קבעה על סכום של 6,370 שקל (ת"ק 11733-02-17).