חברת התעופה ריאנאייר משנה מדיניות התמחור של כבודת היד

המדיניות החדשה קובעת תוספת של 25 אירו (במקום 35 אירו) למחיר הכרטיס עבור מי שירצה להוסיף כבודת יד ■ במקביל העלתה ריאנאייר את משקל כבודת היד המותר מ-15 ק"ג ל-20 ק"ג

חברת התעופה RYANAIR ריינאייר  / צילום: רויטרס
חברת התעופה RYANAIR ריינאייר / צילום: רויטרס

חברת התעופה ריאנאייר, שבימים אלה מגבירה משמעותית את פעילותה בקווים מישראל, משנה את מדיניות התמחור של כבודת היד.

המדיניות החדשה קובעת תוספת של 25 אירו (במקום 35 אירו) למחיר הכרטיס עבור מי שירצה להוסיף כבודת יד. התיק/מזוודה לא יועלה עם הנוסע לתא הנוסעים במטוס, אלא מדובר בכבודת יד שתישלח בנפרד בבטן המטוס. במקרה כזה עבור חלק מהנוסעים מדובר בעיכוב בנמל התעופה אחרי הנחיתה, משום שיהיה עליהם לעבור במסוע ולאסוף את כבודתם.

מטרת ההוזלה, כפי שהצהירה ריאנאייר בעצמה, היא להפחית את מספר המזוודות/תיקים שמעלים הנוסעים למטוסים, בכדי שלא לייצר עיכובים מיותרים. במקביל העלתה ריאנאייר את משקל כבודת היד המותר מ-15 ק"ג ל-20 ק"ג.

שינויים נוספים, שייכנסו לתוקף ב-15 בינואר, תקפים לנוסעים המועדפים (כרטיסים במסלול פלוס, פלקסי פלוס, פמילי פלוס), כשנוסעים אלה יוכלו למסור שתי מזוודות במסגרת כרטיס הטיסה, במקום מזוודה אחת כיום. שאר הנוסעים יורשו להעלות עמם למטוס תיק יד קטן, כשכבודה גדולה יותר (למשל מזוודת טרולי) תועלה לבטן המטוס (כלומר לא תעלה עם הנוסע לתא הנוסעים) - וזאת ללא תוספת מחיר.

המטרה של החברה גם בשינוי הזה, כך לפי הודעתה לתקשורת, היא לזרז את הליך העלייה למטוס ומניעת עיכובים בהמראות. העלאת משקל הכבודה המותר באה גם היא במטרה להפחית את מספר המזוודות והתיקים שלוקחים עמם הנוסעים (שהחברה מניחה שרבים יעדיפו מזוודה אחת על פני שתיים קטנות) - גם זאת במטרה לזרז את הליך הבורדינג ולמנוע עיכובים.

נזכיר כי חברות התעופה נקנסות על עיכובים בהמראות, וכי במודל הלואו קוסט שפועל במתכונת של פעילות רציפה (כלומר הישארות מינימלית על הקרקע בנמלי התעופה), משמעות כל עיכוב עשויה להוביל לשרשרת של שיבושים, שריאנאייר מנסה כאמור למנוע.