סיטי על שטראוס: "לחברה נכסים המאפשרים צמיחה אורגנית"

סיטי: "השוק לא מעריך לגמרי את אוסף הנכסים הייחודי שיש בידי שטראוס" ■ באחרונה מכר המנכ"ל גדי לסין מניות החברה ביותר מ-6 מיליון שקל

למרות רמות השיא שבהן נסחרת מנייתה של חברת המזון והמשקאות שטראוס, כלכלני סיטי מזהים עוד פוטנציאל משמעותי בתמחור שלה, והעלו את המלצתם מ"נייטרלי" ל"קנייה", במחיר יעד של 77 שקל - גבוה ב-15% משוויה הבוקר בבורסה. מניית שטראוס הגיבה לעדכון בעלייה של כ-1%.

בסיטי סבורים כי "השוק לא מעריך לגמרי את אוסף הנכסים הייחודי שיש בידי שטראוס", ובין אלה מזכירים את פעילות הקפה, הפעילות בישראל, הסלטים המצוננים (בראשות החומוס בארה"ב) ופעילות המים, "המעניקים בסיס לצמיחה אורגנית לאורך זמן", שעליו חברות מזון בינלאומיות רבות יכולות "להסתכל בקנאה".

מניית שטראוס התחזקה מתחילת השנה בכ-13% ומשקפת לחברה שווי של 7.75 מיליארד שקל, ולהחזקות משפחת שטראוס, בעלת השליטה (כ-60%), שווי של 4.65 מיליארד שקל.

סיכונים אפשריים בברזיל וברוסיה

באחרונה מכרו כמה ממנהלי שטראוס  ממניותיה לאחר מימוש אופציות, בתמורה כוללת של כמה מיליוני שקלים, בראשות המנכ"ל גדי לסין, שמכר נתח ממניות החברה תמורת יותר מ-6 מיליון שקל.

בסיטי מציינים בעניין זה כי מכירת המניות עלולה לעורר דאגות בקרב חלק מהמשקיעים, ולגבי הסיכונים הגלומים בפעילות מציינים, בין השאר, חולשה אפשרית במטבעות בשווקים מתעוררים, בעיקר ברזיל ורוסיה, שבהן נעשית עיקר פעילות הקפה של שטראוס, ובשוק המקומי מציינים התגברות רגולציה ועלייה במחירי החלב והקקאו.

פעילותה של שטראוס נחלקת לארבעה מגזרים עיקריים, הכוללים את שטראוס ישראל, קפה (ישראל ובינלאומי), פעילות מטבלים וממרחים בינלאומי (סברה) ופעילות בתחום המים (תמי 4). לגבי השוק המקומי, בסיטי מציינים כי שטראוס נמצאת בעמדת כוח, עם שוק מקומי חזק וחסמים גבוהים הנדרשים לכניסה אליו.

בעניין תחום הקפה מציינים בסיטי כי פעילות זו מאפשרת חשיפה לאחת הקטגוריות היחידות בענף המזון והמשקאות עם צמיחה שאינה מושפעת ממחזוריות או עונתיות, המאפשרת תהליך מתמשך של שיפור המותג וכן מגלמת בתוכה פוטנציאל לקונסולידציה והגדלת נתחי שוק, בעיקר בברזיל.

פעילות המים בסין צומחת

לגבי שוק הממרחים והסלטים, בסיטי מתייחסים בחיוב להתרחבות שוקי הפעילות, וסבורים כי הצמיחה באוסטרליה לצד השקת פעילות באירופה שנעשתה באחרונה, מהווים סיבה לאופטימיות. זאת, אף שהצמיחה בארה"ב - שוק הפעילות המרכזי של פעילות זאת - משתהה, ונתוני השנה הקרובה יעידו אם זה עניין זמני או מתמשך.

באשר לפעילות המים של שטראוס, בסיטי סבורים כי המוצר שמציעה החברה הוא חזק, וכי "קשה שלא להתרגש מעסק (בסין) שצומח ב-80%", עם שנים של צמיחה מתמדת הצפויה בסין ושווקים חדשים נוספים פוטנציאליים.

הצפי של סיטי הוא כי בסיכום שנתי הכנסותיה של שטראוס יגיעו לכ-5.4 מיליארד שקל והרווח הנקי לכ-360 מיליון שקל, וכן כי בשנה הבאה רווחיה יגיעו ל-444 מיליון שקל, על הכנסות של כ-5.5 מיליארד שקל.

בסיכום המחצית הראשונה של 2017, הכנסות שטראוס גדלו ב-8% ל-4.1 מיליארד שקל והרווח הנקי קפץ ב-15% ל-213 מיליון שקל.