בקרוב על כבישי ישראל: רכב הפנאי החדש של וולוו

רכב הפנאי החדש של וולוו מישיר מבט אל מול המתחרות בקטגוריה - ב.מ.וו X1, מרצדס GLA ויגואר E פייס ■ הרכב צפוי להגיע לישראל בתחילת 2018

רכב, וולוו xc40/ צילום: נט קאר שואו
רכב, וולוו xc40/ צילום: נט קאר שואו

חברת וולוו חשפה את רכב הפנאי החדש שלה, ה-XC40, שיתחרה מול ב.מ.וו X1, מרצדס GLA ויגואר E פייס. מידותיו של XC40 דומות למקובל בפלח הפנאי הקומפקטיים - בסיס גלגלים באורך 270 ס"מ, אורך 442.5 ס"מ, רוחב של 186 ס"מ וגובה של 165 ס"מ. משקלו של הדגם החדש נע סביב 1,700 ק"ג - כבד בכ-100 ק"ג בממוצע מב.מ.וו ומרצדס, ודומה ל-E פייס של יגואר.

ה- XC40 מבוסס על רצפה חדשה של וולוו - CMA, הרצפה המודולרית של היצרן המיועדת לכלי רכב קומפקטיים, שהוצגה לראשונה לפני כשנה בדגם 01 שנחשב לאח תאום ל-XC40.

וולוו מפרסמת גם נתוני מרווח גחון וזוויות מרכב המרמזות על כך שבסופו של דבר, בוולוו פונים לקהל המשוטט בקניון העירוני, יותר מאשר לקהל המשוטט בקניוני הנגב.

היצע מערכות ההנעה יכלול בשלב הראשון שתי מערכות הנעה, שתיהן בעלות ארבעה צילינדרים ונפח של 2.0 ליטר - מנוע אחד הוא מסוג טורבו בנזין עם 247 כ"ס ו-35.7 קג"מ, ומנוע נוסף הוא דיזל עם 190 כ"ס ו-40.8 קג"מ. בשני המקרים, מחוברים המנועים לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית-פלנטארית והנעה כפולה קבועה. בגרסת הבנזין מדובר על ביצועים של 6.5 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, 230 קמ"ש מירביים וצריכת דלק משולבת של עד 12 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה. גרסת הדיזל תהיה זריזה פחות, אבל חסכונית יותר - 7.9 שניות, 210 קמ"ש ותצרוכת דלק של עד 15.9 ק"מ לליטר. בשני המקרים, אגב, מדובר על נתוני צריכת דלק פחות מרשימים לעומת ההצעות המקבילות של ב.מ.וו ומרצדס.

עוד מצהירים בוולוו כי בהמשך צפויות להתווסף גם גרסאות בעלות מנועי שלושה צילינדרים, כמו גם גרסה היברידית (הצפויה להתבסס על מנוע תלת-בוכנתי) וכן גרסה כל-חשמלית. בשלב זה, לא ברור אם תוצענה גרסאות מוזלות עם תיבה ידנית או הנעה קדמית.

מפרט אביזרי הבטיחות התקני של XC40 כולל בלימת חירום אוטונומית בנסיעה לפנים, התרעה על סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי וזיהוי תמרורים. בתוספת תשלום, ניתן יהיה להזמין גם בלימת חירום אוטונומית בנסיעה לאחור, מערכת לניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית וכן תכנית Pilot Assist, המאפשרת תנועה אוטונומית בתנאים מסוימים.

מבחוץ ומבפנים, הקשר המשפחתי של XC40 לשאר דגמי הפנאי של וולוו בהחלט ברור - אולם בשונה מאחיו הגדולים, הדגם החדש מיישר קו עם צו האופנה ומוצע עם אפשרות לשילובי צבעים מבפנים ומבחוץ. תא הנוסעים כולל מסך מגע מרכזי בגודל "9 (כמו ביתר דגמי וולוו העדכניים) ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל "12.3 - אם כי לא ברור אם האחרון הוא פריט תקני או בתוספת. כמו כן, לטענת וולוו, ב-XC40 יש מגוון רחב במיוחד של תאי אחסון שימושיים - בדגש על תאי אחסון לטלפונים ניידים, כולל משטחי טעינה אלחוטיים.

וולוו XC40 כבר זמין למכירה באירופה, אולם ייצורו - במפעל בבלגיה - מתוכנן להתחיל בעוד כחודש וחצי, בנובמבר. שיווק XC40 בישראל מתוכנן להתחיל בתוך חודשים ספורים, בתחילת 2018 - כך נמסר ממאיר, יבואנית וולוו לישראל.