צפו: הסיפור המסתורי על מטוס הקרב הסודי של ארה"ב שהתרסק

לא מעט תיאוריות קונספירציה הציפו את הרשת בימים האחרונים בעקבות דבר מותו של הטייס האמריקאי אריק שולץ בן ה-44, שנהרג כשהמריא עם מטוס "סודי" מבסיס נליס שבנבדה ■ אבל האם יכול להיות שחלק מתיאוריות הקונספירציה נכונות הפעם?

מטוס החמקן/ צילום: רוייטרס
מטוס החמקן/ צילום: רוייטרס

לא מעט תיאוריות קונספירציה הציפו את הרשת בימים האחרונים בעקבות דבר מותו של הטייס האמריקאי סא"ל אריק שולץ בן 44, שנהרג כשהמריא עם המטוס שלו מבסיס נליס שבנבדה. בחיל האוויר האמריקאי סירבו באופן חריג לדווח מה היה סוג המטוס שהתרסק.

ה-F-117 Nighthawk היה מטוס הקרב החמקן הראשון בעולם. המטוס השחור פותח בחשאי על ידי חברת לוקהיד מרטין באזור 51 הידוע לשמצה והוא נחשף לציבור רק בנובמבר 1989, למעלה משש שנים אחרי שנכנס לשרות. המטוס הזה השתתף בתקיפות במהלך הפלישה לפנמה והיה ללא ספק אחד מהכוכבים הגדולים של מלחמת המפרץ הראשונה, אז תקף את מערכי ההגנה האווירית של עיראק מבלי שהתגלה. 

בשנת 2008 הודיע חיל האוויר האמריקאי שהמטוס יצא משירות, אם כי יוחזק במה שמוגדר "אחסון מבצעי". אולם מאז המטוס פרש משרות, צצו ברשת תמונות שלו בבסיס שבאזור 51, כולל סרטון מפורסם מיולי 2016, אז תועדו זוג מטוסי F-117 כשהם טסים בגובה נמוך. במקרים אחרים תועדו מטוסי החמקן האלה בבסיס נליס, וגם אז הם ממש לא נראו כמו מטוסים באחסון.

מדוע שמרו בארה"ב על המטוס למרות הפרישה? לא ברור. אולם נראה שמאז ש"יצא מהשרות", המטוס הזה המשיך לעבוד קשה גם בשרות נאס"א, דרפ"א וכמובן שחיל האוויר האמריקאי. יתכן וזה היה המטוס שהתרסק והרג את הטייס שלו, שולץ.

צריך להוסיף שתיאוריות נוספות מדברות על כך ששולץ נהרג כשהטיס מטוס קרב רוסי שארה"ב שמה עליו את היד. גם מטוסי סוחוי 27 תועדו בשמי אזור 51 כשתרגלו קרבות אוויר נגד מטוסי F-16. ייתכן שגם מטוסי סוחוי 30 כבר הגיעו לחיל האוויר האמריקאי. נוסף לאלה, יש שמדברים גם על המפציץ החמקן, והמאוד סודי, B-21 שאמור להחליף את ה-B-2.

כפי שזה נראה כעת, אנחנו נשמע על עוד הרבה מאוד סיפורי מתח כאלה שיצאו מאזור 51.