שני הפיצ'רים הישראלים שישדרגו את מצלמת הסמארטפון

הסמארטפון שלנו, שפעמים רבות מתפקד בעיקר כמצלמה, זוכה לשני שדרוגים מעניינים שישפרו את יכולת הצילום שלכם ואת התוצאה הסופית המתקבלת - שניהם פרי פיתוח ישראלי ■ קבלו הצצה בווידאו

הסלולרי שלנו, שפעמים רבות מתפקד בעיקר כמצלמה, זוכה לשני שדרוגים מעניינים שישפרו את הצילום ואת התוצאה, שניהם פרי פיתוח ישראלי.

נתחיל באפליקציה שנקראת "אנלייט קוויקשוט" שפיתחה חברת לייט טריקס. האפליקציה מציעה שלל אופציות לעריכת תמונה או כמה תמונות במקביל, דבר היעיל בעיקר אם רוצים לשמור על סגנון אחיד באמצעות שלל פילטרים וסגנונות. עוד מציעה האפליקציה צילום מתקדם ואיכותי באמצעותה, כשהגימיק העיקרי שלה הוא האפשרות לצלם במצב צילום תנועה ברצף, כלומר שבמהלך הצילום ניתן ללכוד תנועה במצלמה ולאחדה לרצף אחיד המופיע כולו בתמונה אחת בדומה לחשיפה ארוכה במצלמות די אס אל אר.

בין מצבי הצילום שמציעה האפליקציה ניתן להגדיר מראש את הפרמטרים השונים בהתאם לצילום הרצוי, כלומר תמונת פורטרייט, צילום טבע, או צילום עירוני וצילום קוויקשוט המיישר ומאזן פריים מוגדר במצלמה. האפליקציה חינמית באפסטור כשהיא מציעה גרסה משודרגת בתשלום.

זוכרים שסיפרנו לכם שמקל הסלפי אינו רצוי עוד באתרי תיירות שונים בעולם? אז יש לנו פתרון שיאפשר לבצע צילום עצמי יצירתי לצד שלל שימושים נוספים. מדובר בפטנט ישראלי המכונה "גקופוד" שהתחיל את דרכו אגב בקיקסטארטר. מדובר בחצובה גמישה הנראית כמעין תמנון חמוד כשהיא מצוידת בחמש זרועות גמישות - בשונה מחצובות בסגנון דומה הכוללות שלוש רגליים.

הגקופוד מאפשר לחבר את הסלולרי או את מצלמות הדי.אס.אל.אר או מצלמות האקסטרים באמצעות הברגה מיוחדת - כשהזרועות הגמישות יכולות להיצמד למשטחים שונים במכונית, ברכבת, או לעטוף למשל את ידית המושב במטוס ולצפות בנוחות בסרטים דרך הטלפון.

החצובה יכולה גם לעטוף ענף של עץ בחיק הטבע משם תוכלו לתפוס את הפריים הרצוי לצילום סלפי באמצעות שלט זעיר. החצובה הקטנה קלת משקל, כשהיא אינה תופסת נפח בתיק היד. מדובר במוצר שבהחלט ישמש אתכם גם בתום החופשה. המחיר לגקופוד הוא 99 שקל ברשת חנויות באג.