הרשות השנייה לזכיינית רשת: הסירי לאלתר את הפרומו המטעה

רשת העלתה אתמול סדרת תשדירים לקראת פיצול ערוץ 2 בנובמבר, שנחתמת בסיסמה: "ערוץ 2 עובר לערוץ 13" ■ הרשות השנייה: "התשדיר מהווה הטעיה ועומד בניגוד להוראות הדין והוראות כללי הרשות"

לוגו רשת 13
לוגו רשת 13

הרשות השנייה הורתה היום (ה') לזכיינית ערוץ 2 רשת להסיר לאלתר סדרה של תשדירי פרומו שהיא החלה לשדר אמש לקראת פיצול ערוץ 2 והמעבר שלה לאפיק 13 ב-1 בנובמבר.

בסרטונים נראות תוכניות מובילות של הזכיינית - כמו "שנות ה-80", "דה וויס" וגם "האח הגדול", שעד כה שודרה קשת, ועונתה הבאה תשודר ברשת - כשהן נערכות לקראת מעבר דירה, ובסיום מופיעה הסיסמה: "ערוץ 2 עובר לערוץ 13" - האפיק שבו שתחל כאמור רשת לשדר בנובמבר.

בתגובה לסרטונים, הודיעה הבוקר הרשות השנייה כי בכוונתה לקיים דיון דחוף בסוגיה, וביקשה את התייחסותה של רשת. לאחר שהזכיינית לא העבירה התייחסות, שלח המנכ"ל בפועל של הרשות השנייה, ניר שוויקי, מכתב למנכ"ל רשת, אבי צבי, בו הוא נדרש להפסיק את שידור הפרומו, שהוגדר ברשות השנייה כ"הטעיה בוטה של הצופים".

"התשדיר האמור מטעה את הצופים לחשוב שערוץ 2, כפי שהוא היום, עתיד לעבור להיות משודר בערוץ 13", כתב שוויקי לצבי. "האמור מהווה הטעיה ועומד בניגוד להוראות הדין והוראות כללי הרשות השנייה".

רשת וקשת, שמשדרות כיום יחד באפיק 22, נערכות בימים אלה לקראת היפרדותן לשני ערוצים עצמאיים - קשת באפיק 12 ורשת באפיק 13 - בעוד פחות מחודשיים. לקראת ההיפרדות מנסה כל אחת מהזכייניות לנכס לעצמה, בדרכים כאלה ואחרות, את המותג "ערוץ 2", שאיתו מזדהים הצופים שבדרך-כלל לא מודעים להבדלים בין שתי הזכייניות ולא יודעים לשייך את התוכניות השונות למי מהן.

לאחרונה שידרה קשת פרומו לקראת עליית התוכנית החדשה של גיא פינס, שבו נראתה מגישת המהדורה המרכזית של חדשות 2, יונית לוי - למרות שהמהדורה תמשיך להיות משדורת בשני האפיקים (12 ו-13) גם לאחר הפיצול.

מרשת לא נמסרה תגובה לדברים.