מאבק הנכים: כביש 4 נחסם, הפגנה ליד בניין ההסתדרות בת"א

הכביש נחסם לתנועה לכיוון דרום בצומת קוקה-קולה בגבעת שמואל, זאת לאחר כשעתיים שבהן היה חסום לתנועה כביש החוף בקטע שבין מחלף הסירה ומחלף גלילות ■ קבוצת נכים נוספת מפגינה בבניין ההסתדרות בת"א נגד היו"ר ניסנקורן

הפגנת הנכים / צילום-אליס הימן-הנכים הפנתרים
הפגנת הנכים / צילום-אליס הימן-הנכים הפנתרים

כביש 4 נחסם היום (ב') לתנועה לכיוון דרום באזור צומת קוקה-קולה בגבעת שמואל, זאת כחלק ממחאת ארגוני הנכים. מוקדם יותר נחסם למשך שעתיים כביש 2 בקטע שבין מחלף הסירה ומחלף גלילות, אך נפתח לתנועה לאחר מכן. בנוסף, קבוצת נכים התייצבה בבניין ההסתדרות בתל-אביב במחאה נגד היו"ר אבי ניסנקורן, ושומרי הבניין מנעו את כניסתם אליו.

אתמול (א') דחה מטה מאבק הנכים את המתווה שהציע ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלפיו תקציב הנכים יגדל בתוך 4 שנים ב-4 מיליארד שקל, הכנסתם של נכים שאינם מסוגלים לעבוד לא תפחת מ-3,200 שקל לחודש ומ-4,000 עבור נכים קשים, ולא תקוזז קצבתו של נכה שעובד עד שכר של 4,200 שקל בחודש. 

"המתווה הזה יותיר יותר מ-150 אלף בני אדם מתבוססים בקצבת עולב שאינה מאפשרת חיים", נמסר ממטה המאבק. "לא נותיר פצועים בשדה הקרב של הפוליטיקאים, ולא ניתן לעשות קרבות הורדות ידיים של קרדיטים על הגבות השבורים שלנו. אנו נמשיך להיאבק עד שקצבת הנכות תושווה לשכר המינימום, בפעימה אחת, לבסיס הקצבה, באופן שוויוני, כולל ילדים עם מוגבלות".

עו"ד גיל גולדרייך, המייצג את הנכים, מסר: "התכנסנו כאן נגד יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. אנחנו כועסים על כך שציבור הנכים לא זוכה לאוזן קשבת מיו"ר ההסתדרות, אנחנו 10 ארגוני נכים שרוצים להיפגש איתו. אם היינו 10 ארגוני עובדים, היית בא אלינו הביתה. אנחנו רוצים לראות בך שותף בעיקר בנושא הקצבאות".

בשבוע שעבר הפגינו עשרות פעילי מאבק הנכים בכיכר רבין בתל-אביב וחסמו כבישים באזור, בהם את רחוב אבן גבירול ושדרות דוד המלך. כבישים נוספים באזור המרכז נחסמו במקביל, כחלק מהמחאה. הנכים הודיעו כי יחריפו את מאבקם בעקבות מסקנת ועדת שמחון, הממליצה על תוספת דיפרנציאלית נמוכה לדבריהם לקצבה, בניגוד לדרישתם להשוותה לגובה שכר המינימום.