מעילה באל-על: 3 עובדים חשודים בהונאה ובהלבנת הון

לפי החשד, העובדים - ובהם "חשב נודד" של אל-על במזרח אירופה - נהגו להוציא כספים במרמה מהחברה במגוון שיטות ולאורך שנים ■ אל-על: "לא מדובר בסכומים מהותיים"

אל על נחיתה  787 / צילום: סיון פרג'
אל על נחיתה 787 / צילום: סיון פרג'

המשטרה ממליצה להעמיד לדין 3 עובדים לשעבר בחברת אל-על, שלפי החשד רימו את חברת התעופה.

בעקבות תלונה שהגישה אל-על לפני כשנה, ניהלה ניהלה המשטרה, באמצעות היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433, חקירה מסועפת כנגד 3 עובדי חברת אל-על שעבדו במזרח אירופה, בחשד לעבירות מרמה, הונאה, הלבנת הון, עבירות מס ועוד.

מדובר בעובדים שעבדו בין השנים 2008-2013 בנציגות אל-על ברומניה ובפולין, אשר על-פי החשד מעלו בכספי החברה בהיקפים עצומים. החשוד המרכזי שימש בתפקיד "חשב נודד" של אל-על במזרח אירופה, ושני עובדים נוספים חברו אליו לפי החשד במעשי המרמה והמעילה.

היום (ד') העבירה המשטרה את ממצאי החקירה לפרקליטות, ולדבריה מהחקירה עולה חשד כי שלושת החשודים נהגו להוציא כספים במרמה מחברת אל-על, במגוון שיטות ולאורך שנים, ובכלל זה העברת כספים במרמה מחשבונות החברה לחשבונות אחרים שפתחו בחו"ל, משיכת כספים מקופת החברה לצרכים פרטיים, הגדלת נפח החזרי ההוצאות האישיות מהחברה, הגשת חשבוניות מזויפות להחזר הוצאות כלליות, משיכת כספים מקופת החברה ללא קבלה ומשיכת כסף מזומן מהבנק ומהכספת.

המשטרה מסרה כי "עם סיום החקירה סבורה היחידה החוקרת כי התגבשה תשתית ראייתית לכאורה לביסוס החשד, כל אחד על-פי חלקו, למעורבות בעבירות על חוק איסור הלבנת הון, פקודות מס הכנסה, זיוף בידי עובד ציבור, גניבה בידי עובד ציבור, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים בתאגיד וקבלת דבר במרמה".

תיק החקירה יועבר בימים הקרובים לפרקליטות לצורך עיון והחלטה האם להעמיד את החשודים לדין. 

אל-על: "לא מדובר בסכומים מהותיים"

מחברת אל-על נמסר בתגובה: "מדובר באירוע שנחשף על-ידי מבקר אל-על בשנת 2014. אל-על פנתה למשטרת ישראל ולגורמי אכיפת החוק במזרח אירופה על-מנת למצות את החקירה ולהביא את האשמים לדין. יש לציין כי לא מדובר בסכומים מהותיים לחברה.

"חברת אל-על סייעה במשך כל התקופה לגורמי אכיפת החוק בישראל ובחו"ל בחקירה. חברת אל-על ראתה ותמשיך לראות מול עיניה את טוהר החוק והמידות. אנו שבעי-רצון שהחקירה הסתיימה, ושהדין ימוצה עם האשמים".