בג"ץ אישר ההפגנות בפ"ת - במתכונת מצומצמת של 500 איש

(עדכון) - לפי ההחלטה, המפגינים יוכלו לעשות שימוש בשני מגאפונים, ולא יהיה שימוש באמצעי הגברה נוספים ■ עוד נקבע כי ההפגנה לא תחל לפני השעה 20:00, והמפגינים יעמידו סדרנים לצורך שמירה על הסדר

ההפגנות בפ"ת. "חופש הביטוי הוא כמעט מקודש" / צילום: שלומי יוסף
ההפגנות בפ"ת. "חופש הביטוי הוא כמעט מקודש" / צילום: שלומי יוסף

בג"ץ אישר היום (ה') את המשך קיום ההפגנות בכיכר גורן בפתח-תקווה, בסמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, אך במתכונת מצומצמת. 

לפי ההחלטה, מספר המפגינים המרבי בהפגנות אלה יהיה כ-500 איש (לא כולל מפגיני הנגד). המפגינים יוכלו לעשות שימוש בשני מגאפונים, ולא יהיה שימוש באמצעי הגברה נוספים. עוד נקבע כי ההפגנה לא תחל לפני השעה 20:00 בערב, והמפגינים יעמידו סדרנים לצורך שמירה על הסדר. 

מדובר בהחלטה זמנית, עד שתינתן החלטת סופית בעתירת המפגינים. 

נזכיר כי אל ההפגנות שנערכות בכל שבוע במוצאי שבת במחאה על הסחבת לכאורה בטיפול בחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו, מגיעים בעת האחרונה אלפי מפגינים. לאור ההפרעה לתושבי האזור, המשטרה החליטה להפסיק את ההפגנות ולדרוש מהמפגינים רישיון הפגנה. המפגינים מצדם עתרו לבג"ץ בדרישה לאפשר להם לקיים את ההפגנות. 

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר בתגובה: "בשורה התחתונה והחשובה מכל, הזכות החוקתית ניצלה וניצחה היום, והמחאה חוזרת לכיכר. בית המשפט הגן היום על הזכות החוקתית החשובה ביותר במשטר דמוקרטי ואיפשר את המשך ההפגנות ללא כל דרישה לרישיון. אנחנו מצפים ומקווים כי בית המשפט ימשיך בקו ההגנה על זכויות המפגינים במדינת ישראל, וכי בשבועות הקרובים נקבל הכרעה סופית בעתירה". 

עו"ד מנחם מושקוביץ, המייצג את התושבים המתגוררים באזור ההפגנות, מסר בתגובה לצו הביניים: "אני מברך את בית המשפט על החלטתו להגביל את ההפגנות תחת בתיהם של מרשיי הן בשעת ההפגנה, הן בכמות המשתתפים והן בהגבלת השימוש באביזרים. אנו מקווים שבג"ץ בהחלטתו הסופית ישמור על האינטרס של התושבים לחיות את חייהם בשלווה וללא הפרעות".