חברת התעופה אייר ברלין הגישה בקשת חדלות פירעון

ממשלת גרמניה מעניקה לחברה הלוואת גישור בכדי שתוכל להמשיך להפעיל את טיסותיה כסדרן ■ "לא צפויים שיבושים בלוח הטיסות לנוסעים נכון לרגע זה"

Air Berlin / צילומים:רויטרס
Air Berlin / צילומים:רויטרס

חברת התעופה אייר ברלין הגישה בקשה לחדלות פירעון, אחרי שחברת התעופה הלאומית של אבו דאבי, אתיחאד איירווייז, המחזיקה במניות רוב של החברה, משכה את הבטחתה להעניק לה תמיכה כלכלית. הבקשה הוגשה בבית משפט בברלין, בה ממוקם נמל הבית של אייר ברלין.

אייר ברלין היא חברת טיסות מוזלות (לואו קוסט) המפעילה טיסות בתוך גרמניה ולשורה של יעדים בינלאומיים, בהם גם ישראל. בחודש יולי לבדו הטיסה החברה מישראל יותר מ-20,000 נוסעים, מספר המשקף עלייה של 40% לעומת חודש יולי אשתקד. מתחילת השנה עמדה תנועת הנוסעים של החברה בקווים מישראל על 108 אלף נוסעים, גידול של כ-50% לעומת שנה קודמת.

בשלב זה בהתאחדות סוכני הנסיעות לא קיבלו עדכונים קונקרטיים על שיבושים הצפויים בטיסות החברה מישראל.

לפי פרסומים בתקשורת זרה, הבקשה שהגישה אייר ברלין לא מבקשת הגנה מפני פשיטת רגל עבור החברות שבבעלותה, Niki Luftfahrt ו-Leisure Cargo, שכן החברה מצויה במשא-ומתן עם חברות תעופה אחרות, בהן לופטהנזה החוכרת מאייר ברלין מטוסים. כמו כן, פורסם כי ממשלת גרמניה מעניקה לחברה הלוואת גישור בכדי שתוכל להמשיך להפעיל את טיסותיה כסדרן.

יוזכר, כי אתיחאד איירווייז מחזיקה גם במניותיה של חברת התעופה האיטלקית אליטליה, הנמצאת גם היא בתהליך פשיטת רגל והקפאת הליכים.

תגובת נציגות אייר ברלין בישראל: "כפי שפורסם, החברה הגישה בקשה לחדלות פירעון. ממשלת גרמניה מעניקה הלוואת גישור לטובת המשך הפעלת הטיסות כסדרן. לא צפויים שיבושים בלוח הטיסות לנוסעים נכון לרגע זה".