איך לחסוך בטיול בחו"ל?

טיולי משפחות / צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב
טיולי משפחות / צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב

אפשר לחסוך עשרות אחוזים מהעלות של טיול בחו"ל, וזה ממש לא מסובך, וזה גם לא פוגע באיכות הטיול. השיטה היא שפוטה - לתכנן מראש, לדעת לחפש, ולקנות ולבחור נכון. איך עושים את זה?

תכנון מוקדם

תכנון מוקדם של הטיול בחו"ל יחסוך לכם הרבה כסף. כשמזמינים חודשים מראש, העלויות פשוט נמוכות, ויש לזה כמובן הסבר כלכלי - הטיסות עדיין ריקות, בתי המלון עדיין ריקים, והם מעוניינים בכם - זה שוק של קונים. אבל ברגע שמגיעה עונת השיא ואתם שבועיים לפני מחפשים מקום, אתם הופכים להיות לקוחות "נחותים" , כבר לא רודפים אחריכם, כבר לא ממש צריכים אתכם, יש רבים שמחפשים מקום, ועל פי חוק הכלכלה הראשון - חוק הביקוש וההיצע - המחירים עולים. פשוט, כשהביקוש עולה המחיר עולה.

אז תתכננו מוקדם ככל האפשר, זה עשוי לחסוך לכם - 30%-20% מהעלויות.

רגע, אתם אומרים - יש בזה משהו, אבל אם נבחר לטוס ברגע האחרון באופן ספונטני נוזיל את העלויות. אתם צודקים. מצד אחד, צריך לתכנן מוקדם, ולא כמו רוב הישראלים כמה שבועות עד חודש לפני. אך מצד שני, לאלו שמסוגלים להיות ספונטניים וגמישים ולרוב זה לא אפשרי למשפחות (עבודה, ילדים וכו'), יש אפשרות לנסות להזמין טיול לחו"ל ברגע האחרון מהאתרים שמתמחים בזה ויש הרבה. ברגע האחרון יש דחיות, ביטולים, בתי מלון ריקים שעושים מבצעים, ואתם יכולים ליהנות מדילים מאוד אטרקטיביים.

מדריכי תיירות - כמה יעלה טיול ב...

אפשרות נוספת להוזיל את עלויות הטיול בחו"ל היא פשוט לא לנסוע עם כולם - יש עונות בוערות, כולם רוצים לנסוע בקיץ. זה פשוט נוח , יש את החופש הגדול לילדים, ואין מה לעשות עם הילדים שכבר עולים על הקירות, וגם בעבודה באופן יחסי יש רגיעה בחודשים האלו, אז זה מסתדר נהדר. כנ"ל גם בחופשת פסח, אבל על זה משלמים. אם אתם יכולים לדחות את הטיסה לתאריך פחות מבוקש חסכתם עשרות אחוזים - תצליחו לטוס במחיר זול, תשכירו מלון בהנחה גדולה. זה משתלם, השאלה אם זו עונה טובה לטייל בה באזור היעד - מבחינת מזג אוויר, ומבחינת עומס וביקוש. יש מצבים שלמרות שזו לא העונה אצלנו, זה בהחלט העונה במקום מסויים בחו"ל, ואז מעבר לעומס, המחירים גם לא יהיו נמוכים.

איך להוזיל את הטיסה?

חלק חשוב בהוזלת העלויות הוא למצוא טיסות זולות, וכיום זה לא ביג דיל. יש הרבה אתרים שמתמחים בהשוואת מחירי טיסות. אתם צריכים לרשום את היעד והתאריך ואתם מקבלים אפשרויות רבות.

מעבר לכך, אתם צריכים להכיר את המושג - לואו קוסט ואת החברות הפועלות בתחום. לואו קוסט זה פשוט - טיסות בעלויות נמוכות ויש חברות שמתמחות בזה - גם חברות ישראליות כמו ארקיע וישראייר (שמוזגה לתוך סאנדור של אל על), ויש חברות זרות רבות שפועלות גם בארץ, לרבות - בלו אייר, איזי ג'ט, ריאן אייר, ועוד רבות. בטיסות האלו אמנם אתם חוסכים כסף, אבל התנאים בהתאמה פחות טובים - לדוגמה, אין אוכל על הטיסות האלו.

אחת הדרכים הטובות להוזיל את הטיסות היא טיסות לא ישירות, כלומר טיסות עם עצירה. זה לא תמיד נוח - זה מאריך את הטיסה, זה מצריך ממכם פשוט לחכות (לרוב כמה שעות טובות) אבל זה חוסך כסף. חשוב להדגיש כי יש הרבה מצבים - לפעמים ההמתנה תהיה ממושכת, לפעמים היא תהיה שולית, תלוי כמובן בטיסות שהצלחתם להשיג.

דרכים נוספות להוזיל עלויות טיסה היא לטוס בשעות לא נוחות, שעות פחות מבוקשות ומטבע הדברים במחירים נמוכים יותר. כמו כן יש חשיבות ליום הטיסה. טיסות בסופי שבוע בדרך כלל יקרות יותר - אבל לא תמיד.

כמו כן, ניתן להוזיל טיסות דרך אתרי הטיסות ברגע האחרון.

מדריכים קשורים באתר הון:

החזר מע"מ על קניות בחו"ל - מגיע לכם כסף לא תיקחו?

הופעות בחו"ל - ככה תחסכו במחירי הכרטיסים

* המדריך נכתב על ידי הון, מדריכים פיננסים. המידע והנתונים במאמר אינם מהווים המלצה לרכוש או למכור מניות, קרנות נאמנות וניירות ערך אחרים; וכן אינם תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.